Senaste nytt

Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

Iofs tråkigt, men egentligen ganska logiskt och ska man vara ärlig så är det faktiskt ganska rimligt. Man undrade ju hur de resonerade när de satte de nuvarande intjäningsreglerna. Skrivs ju hela tiden att man får EBG i cornflakespaketet. Det som behövs nu är en rejäl uppryckning av diamondförmånerna.

Som jag ser det är det väl framförallt ändringen på syd- och centraleuropa som är märklig, i synnerhet om uttagstabellen blir kvar med olika zoner. Att plus inter kommer ge lika mycket som business känns naturligt och att en ändring på de billigaste biljetterna kommer ligger väl tyvärr i linje med vad marknaden gör (USA bolagen går mot poäng per $ istället för koppling till sträckan)
Sen kan jag ju tycka att det är olyckligt när olika bokningsklasser hamnar i olika kategorier beroende på region, (P och W som exempel)

Det behövs. Om det sker eller inte är en mer öppen fråga.

Vill man se det positivt så kan man ju säga att det nu finns utrymme för en uppryckning på EBD-fronten, eftersom det blir färre med status.

Ja, eftersom dom jagar bort kunderna till andra FFP/allianser så lär det ju bli det....

Jag blir så himla less, att de ska "jiddra" fram och tillbaka med nivåer, intjäning och uttag.
Snabba och stora ändringar...undrar hur mycket det här kommer att påverka antalet EBS/EBG/EBD
känns ju som att det blir enormt mycket svårare för medelresenären att erhålla tillräckligt med poäng trots
justerade gränser.

Dessutom blir det ett elände för alla utom de aldra mest medvetna att hålla isär bokningsklasserna.
Minns röran det var för några år sen, suck!

Jag blir så himla less, att de ska "jiddra" fram och tillbaka med nivåer, intjäning och uttag.
Snabba och stora ändringar...undrar hur mycket det här kommer att påverka antalet EBS/EBG/EBD
känns ju som att det blir enormt mycket svårare för medelresenären att erhålla tillräckligt med poäng trots
justerade gränser.

Dessutom blir det ett elände för alla utom de aldra mest medvetna att hålla isär bokningsklasserna.
Minns röran det var för några år sen, suck!

Dom verkar inte ha lärt sig av sina misstag med "nya Europaflyget" med bl.a 25% intjäning på low economy och det som kom att kallas "Punishment Class"...

Ja, eftersom dom jagar bort kunderna till andra FFP/allianser så lär det ju bli det....
Frågan är hur många som egentligen tar sådana initiativ. Stora merparten av sas resenärer, även de som genererar mest cash till bolaget, är nog inte som vi som hänger här på BC. :p

Toppen