Senaste nytt

Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

Någon som har förslag på lämpligt *A man kan konvertera till som EBG? Om nu SAS sänker intjäningen för biljetterna till Medelhavet från 4000p till 1500/2000p. Så kan jag lika gärna redan nu börja se mig om efter ett bolag med bättre service och utbud av mat.

Någon som har förslag på lämpligt *A man kan konvertera till som EBG? Om nu SAS sänker intjäningen för biljetterna till Medelhavet från 4000p till 1500/2000p. Så kan jag lika gärna redan nu börja se mig om efter ett bolag med bättre service och utbud av mat.
Lufthansa, Swiss eller Austrian. Är väl bara att prova alla tre och sen välja. Frågan är aldeles för generellt ställd för att kunna svara på med exakthet.

Bättre intjäning (deras P klass ger bara 100%) blir det inte men Austrian/Lufthansa/SWISS har rabatterad Business class biljetter till Sydeuropa för från ca 4.300 SEK inkl. skatter t/r.

http://www.businessclass.se/forum/t...-r-lufthansa-group-från-4-300-sek-inkl.17443/

Kanske läge för en ny tråd? Det är nog många (inklusive undertecknad) som tänker samma sak. Läge för en "jämför"-tabell?

Jag måste säga att det vore väldigt intressant att "plocka deras hjärnor" på hur de har tänkt. För en utomstående som inte kan så värst mycket om andra program så verkar SAS agerande helt förvirrat senaste tiden..

Ett tag verkade det som om de ville ha lojala resenärer som reser mycket, -vi fick statusprogram och vidare förbättringar utlovades. Dessa har så smått börjat backas och intresset för frekventa resenärer känns rätt svalt.

Då trodde jag att fokus var de aktiva fyrtiotalisterna med sina två golfresor och några cityresor om året, de kunde då pussla ihop en bonusresa vartannat år eller så.

Nu vet jag faktiskt inte längre, vad vill SAS, vem vill de ska flyga med dem och varför ska dessa göra detta?

Själv är jag nästan brottsligt lojal och går gärna ett extra steg för att placera min business hos SAS, de lyfter inte längre på luren när jag vill köpa om jag inte trycker 300 spänn i näven på dem ( för att sedan få en förvirrad agent i örat som jag får guida).

Jag vill innerligt att SAS ska finnas kvar och gå bra, både för min egen skull eftersom jag trots allt tror att de är beredda att satsa mer på att utveckla "min" region än ett bolag från tex Tyskland, och dels för alla de bra i personalen som arbetar där, gör ett bra jobb och faktiskt vill göra ett ännu bättre jobb om bara SAS tillät dem. Men nu får nog SAS snart förtydliga sig, välja sina kunder och tala om för dem VARFÖR vi ska ha business ihopa.

Med mitt mönster, utgår från CPH till Europa med tyngdpunkt på BeLux, UK och Norden är det svårt att välja någon annan men skulle det komma någon så vet jag faktiskt inte..

Kanske läge för en ny tråd? Det är nog många (inklusive undertecknad) som tänker samma sak. Läge för en "jämför"-tabell?

Beror helt på vad man värderar. I min värld står poängintjäningen för kanske 10% av hur jag resonerar när jag bokar (kanske max. 20%). SAS Plus fortsätter att vara en riktigt bra och konkurrenskraftig produkt för företagsresenärer även efter denna försämring. Privatresandet till Medelhavet kanske hamnar hos något annat bolag, men det är fortfarande en droppe i havet på det stora hela.

Och inget flygbolag vill väl egentligen ha ett program som inbjuder till MR ;)

Frågan kvarstår dock, vad vill SAS uppnå med denna försämring? Strypa baspoäng eller extrapoäng?

I gamla dåliga tiden (25% intjäning i bland de billigase Economy bokningsklasserna), tjänade man 150 poäng per segment inom Norden och man fick mer poäng genom att betala med SAS Diners kort för en 1.000 SEK enkelbiljett (200 extrapoäng) eller att hyra bil hos en partner på helger (500 extrapoäng för ca 600 SEK).
Då undrade jag om vilket var lönsammast för SAS, att flyga en kund själv eller att sälja poäng till diverse partner?
Det verkar som det senare som gäller när det handlar om extrapoäng (som man kan använda för bl a bonusresor).

Extrapoängsintjäningen sänktes ju den med hos Amex Premium, från 20 till 15 poäng per 100kr. Mastercardet går nog inte att sänka under dagens 10 per 100 utan att tappa alla användare, men det är nog bara en fråga om dagar till Diners meddelar om sänkt intjäning där med, känns det som.

Att göra om EU till en enda zon gör mig i det närmsta förbannad, resterande var mer eller mindre väntat; säg den lycka som varar..

Sorry om jag läst tråden dåligt, men när börjar de nya kvalificeringsgränsern gälla? Jag har 45 flyg fullt denna period (slutar juni 2015) så betyder det att jag har förnyat EBG eller gäller de nya vilkoren från nästa period?

Toppen