Jag måste säga att det vore väldigt intressant att "plocka deras hjärnor" på hur de har tänkt. För en utomstående som inte kan så värst mycket om andra program så verkar SAS agerande helt förvirrat senaste tiden..
Ett tag verkade det som om de ville ha lojala resenärer som reser mycket, -vi fick statusprogram och vidare förbättringar utlovades. Dessa har så smått börjat backas och intresset för frekventa resenärer känns rätt svalt.
Då trodde jag att fokus var de aktiva fyrtiotalisterna med sina två golfresor och några cityresor om året, de kunde då pussla ihop en bonusresa vartannat år eller så.
Nu vet jag faktiskt inte längre, vad vill SAS, vem vill de ska flyga med dem och varför ska dessa göra detta?
Själv är jag nästan brottsligt lojal och går gärna ett extra steg för att placera min business hos SAS, de lyfter inte längre på luren när jag vill köpa om jag inte trycker 300 spänn i näven på dem ( för att sedan få en förvirrad agent i örat som jag får guida).
Jag vill innerligt att SAS ska finnas kvar och gå bra, både för min egen skull eftersom jag trots allt tror att de är beredda att satsa mer på att utveckla "min" region än ett bolag från tex Tyskland, och dels för alla de bra i personalen som arbetar där, gör ett bra jobb och faktiskt vill göra ett ännu bättre jobb om bara SAS tillät dem. Men nu får nog SAS snart förtydliga sig, välja sina kunder och tala om för dem VARFÖR vi ska ha business ihopa.
Med mitt mönster, utgår från CPH till Europa med tyngdpunkt på BeLux, UK och Norden är det svårt att välja någon annan men skulle det komma någon så vet jag faktiskt inte..