Senaste nytt

Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

De skulle kolla med Eurobonus och återkomma. Skriker till så fort jag får svar.

Jag kollade just min bokning i april, den ar bokad i O sa kommer fa de nya reglerna. Dock intressant att nedanstaende text star forst i hela bokningsbekraftelsen.

Thank you for your booking with SAS!
Enjoy your trip! When you come back you’ll have earned at least 2000 EuroBonus points! Well done! Below you will find your travel details

Känns som SAS försöker göra precis som M&M (miles and more) med en rejäl enchancement för intjäning. Det är sannerligen en rejäl sänkning. Och inte i närheten av sänkning gällande EBG/EBD levels. Uppmuntrar ju inte heller alls på samma sätt välja SAS plus på längre EU flygningar..:( no like.

Ja, man trodde ju att de lärt sig något av reaktionerna de fick när de slashade all intjäning i billig ekonomi till 25% ...
För egen del är det väl tur att man redan säkrat guld för nästa period, så har man lite tid att fundera på om det är dags att börja samla till något annat program.

Dette var mitt innlegg på Facebook. Noe jeg glemte å skrive var at vi får 1 mnd varsel. United hadde ihvertfall anstendighet til å gi nesten 1 års varsel når de la om milageplus. Heretter blir det statusmatch og kun bruke saskortet (2 år med gull igjen) til ekstra baggasje og evt innenrikslounge dersom jeg skulle ende opp med å fly med de igjen.

Damn!
Undrar hur det kommer se ut med intjäning från de övriga *A efter Dec. 31. Blir ju märkligt om man får färre poäng när man reser med det egna bolaget(SAS) jmf med annat *A I billig ekonomi. United till EWR t.ex.

Här kommer de!

upload_2014-11-27_15-12-15.png

När det gäller långflygningar, motsvarar intjäning av SAS Go ca 75-85% av flygavstånd, vilket anses ganska okej jämfört med andra flygbolag (t ex Austrians billiga bokningsklasser ger inga poäng alls).

Toppen