Senaste nytt

Följetong 2013: Följ Igorius, Agö & Eli på väg mot Flying Blue Gold (eller Platinum)

Nu rör det på sig! Har idag bokat champagnelunsj på Tango bar & kökken samt middag på Nero. Då har vi lördagen klar. På söndagen verkar allt vara stängt så då får det bli hotellfrukost och sedan ut i vildmarken!

Last edited:
Då kickar vi igång helgens äventyr. Godmorgon från Novia Lounge, Kastrup. Galet skönt med SkyPriority denna morgon, charterköer till säkerhetskontrollen. En istacks och maskinjuice får duga. Snart väntar KL1124 till Amsterdam!

Skippar loungen här på ARN T2 - för tidigt helt enkelt (kick-off igår, så natten blev närmast löjligt kort).

Humöret dock på topp, och AF-väskan som jag hade turen att vinna på bc.se-eventet är med. Mot AMS!

Intagit KLM Crown Lounge i väntan på Igorius. Mörkt, blött och trist höstväder i Amsterdam. Men alltid lika trevligt med denna lounge. I princip full kärra från CPH. Åtta pers i C varav två op-upade från apklass. Undertecknad tyvärr inte en av dem men väl seatblockad. Mängder med amerikaner med handbagage för åtta veckor i Detroit ombord. Annars noterade jag att KLM serverade en mindre macka ombord, tidigare har det varit mest den där söta våfflan.

Till skillnad från Agö på CPH-AMS så blev jag som sagt op-uppad på ARN-AMS, även det en packad kärra. C-maten räckte inte till mig, men det gjorde inte så värst mycket. 1A är ju nästan alltid att föredra framför 10F, och flygvärdinnan som hade hand om C-kabinen var mycket trevlig. Hon blev en aning förvånad av svaret på frågan om jag skulle vidare från AMS...

Bild från 1A! C-klass utan C-mat.

image.jpg

Toppen