Var i Stavanger förra helgen med KLM. Första gången i Crown Lounge 25 och tyckte om stället.
Preikestolen är nog något som är obligatoriskt även om man måste trängas med tyska turister på vägen upp. Helt underbar utsikt och en avgrund som sätter spänning på det. Schysst också att kunna bada i sjön på vägen upp när man börjar bli lagom svettig. Soluppgång därifrån står på min todolist. Rekommenderas verkligen som utflykt!
Bodde hemma hos en kompis så kan tyvärr inte hjälpa dig med hotell i den andra tråden.
Efter mycket hoppande mellan biluthyrare blev det till slut en (förhoppningsvis exklusiv, med tanke på priset) VW Golf från Avis.
Hiskeligt dyrt, men skadan kunde begränsas något genom att använda den norska sidan.
Exakt samma tider (lördag 11:30 till söndag 16:00) och specifikationer gick på NOK 1670 på avis.se, och NOK 1094 på avis.no. Vaksamhet påkallad, alltså!
Grabbar, om ni vill ha andra tips om område: "let me know" då jag är uppväxt inte så långt borta, samt att två väldigt nära barndomsvänner bor i Sola och Stavanger. Jag kan plocka fram lite lokala tips i så fall..
Fint! Tror att Agö för närvarande sliter sitt hår i jakten på attraktiv fine dining i området...
Mail har åkt iväg, inväntar tips..
Såg ni letar efter fine dining, och kommer ihåg att jag haft en bra mat och (kanske framförallt) vinupplevelse på restaurang Nero i Stavanger.