Senaste nytt

Följetong 2013: Följ Igorius, Agö & Eli på väg mot Flying Blue Gold (eller Platinum)

För att inte någon ska få orimliga förväntningar i fråga om vad som serveras på KLM intra-EU är det nog bäst att påpeka att de (oftast fullt ätbara) mackorna (jfr. nedersta bilden ovan) erbjuds mellan AMS och ARN, men inte på de kortare sträckorna AMS-CPH/GOT.
 
För att inte någon ska få orimliga förväntningar i fråga om vad som serveras på KLM intra-EU är det nog bäst att påpeka att de (oftast fullt ätbara) mackorna (jfr. nedersta bilden ovan) erbjuds mellan AMS och ARN, men inte på de kortare sträckorna AMS-CPH/GOT.

Nej, där får man salt (pretzels) eller sött (våffla). Har man tur och ber snällt får man två omgångar vin/öl.
 
Grattis! Och bara en sak jag undrar, är det segment ni är ute efter? I så fall kunde ju man maxa ut denna resa till minst 6-7 flygningar.

Stämmer, vi samlar segment (just nu i ganska bekväm takt). Visst skulle man ha kunnat trycka in fler flygningar här. Utifrån våra kriterier var det dock inte helt enkelt. Först och främst ville vi undvika byten i US. Att få till några lämpliga ytterligare legs i Europa var inte heller det helt smärtfritt eftersom vi ville hålla oss till de TATL-flygningar som vi hade valt ut (KL0661 ut, AF0639 hem). Ett extra segment på utresan (ARN/CPH-CDG-AMS-IAH) hade förstås varit möjligt, men det hade krävt en övernattning på CDG - oklart om det är värt det för ett enda ytterligare segment. För att motivera en natt på CDG hade jag föredragit en utresa ARN/CPH-AMS-CDG-AMS-IAH, men den rutten gillades visst inte av ITA (och som multi-city blev priset mycket högre)...
 
Toppen