Jag cashade in två fina ekonomisegment igår, ARN-AMS och AMS-MCT. Första sträckan ordinär, andra sträckan helt ok för att vara interkontinentalt i monkey. Kärran gör ett snabbt (45m) stopp i Doha på vägen, och det är förstås aldrig behagligt. Glad att det var en dagsflight (hemska minnen från ARN-(CAI)-ADD gör sig påminda!).
Två till blir det på söndag - ska då se om det finns någon som helst möjlighet att uppgradera nattflighten MCT-AMS till C-klass, annars blir det inte en minuts sömn för min del.
Då har jag uppdaterat förstasidan med Igorius två segment och miles till Oman där han befinner sig. Han saknar bara 20 segment till Guld nu. Dags att öka takten!
Du får väl gå förbi en av automaterna på AMS och dra upp din bokning för att se om du får en cashupgradeDå smäller det imorgon! Kuslig fakir kl. 06:00 från CPH till AMS, ett par timmar i Crown Lounge non-Schengen där jag möter upp Igorius, kanske en frukostöl eller två eller flera och sedan 5 000 miles till Houston. I ekonomi. Det ser skapligt utsålt ut i C (oljerutten...) så det finns inte mycket hopp.