Senaste nytt

Följetong 2013: Följ Igorius, Agö & Eli på väg mot Flying Blue Gold (eller Platinum)

Jag cashade in två fina ekonomisegment igår, ARN-AMS och AMS-MCT. Första sträckan ordinär, andra sträckan helt ok för att vara interkontinentalt i monkey. Kärran gör ett snabbt (45m) stopp i Doha på vägen, och det är förstås aldrig behagligt. Glad att det var en dagsflight (hemska minnen från ARN-(CAI)-ADD gör sig påminda!).

Två till blir det på söndag - ska då se om det finns någon som helst möjlighet att uppgradera nattflighten MCT-AMS till C-klass, annars blir det inte en minuts sömn för min del.

Jag cashade in två fina ekonomisegment igår, ARN-AMS och AMS-MCT. Första sträckan ordinär, andra sträckan helt ok för att vara interkontinentalt i monkey. Kärran gör ett snabbt (45m) stopp i Doha på vägen, och det är förstås aldrig behagligt. Glad att det var en dagsflight (hemska minnen från ARN-(CAI)-ADD gör sig påminda!).

Två till blir det på söndag - ska då se om det finns någon som helst möjlighet att uppgradera nattflighten MCT-AMS till C-klass, annars blir det inte en minuts sömn för min del.

Får väl flyga SkyTeam i Hong Kong den här veckan för att komma ikapp! Ohederligt.;)

Då har jag uppdaterat förstasidan med Igorius två segment och miles till Oman där han befinner sig. Han saknar bara 20 segment till Guld nu. Dags att öka takten!

Då har jag uppdaterat förstasidan med Igorius två segment och miles till Oman där han befinner sig. Han saknar bara 20 segment till Guld nu. Dags att öka takten!

Nu ökar jag takten - i alla fall kvalitetsmässigt! Var på plats i alldeles lagom tid vid MCT idag (drygt tre timmar före avgång), och stod ensamma på plats vid helt rätt disk när inceckningen öppnade. Visade sig vara ett lyckokast - just idag erbjöds cash upgrade till "KLM world business class" för ca 2900 kr per person. Med en avgång 22.30 (och ankomst i AMS 05:45) tvekade vi förstås inte en sekund. Väldigt skönt att slippa tillbringa natten i coach (kanske till och med lyckas sova någon timme nu).

Dessutom blir det kul att testa KLM:s C-klass i long haul (nu innan de gamla stolarna byts ut, haha!).

Inom parentes kan nämnas att möjligheten till cash upgrade fanns vid online-incheckning igår, men då till det fullständigt vansinniga priset 6500 kr per person (vilket måste motsvara hela prisskillnaden mellan Y och C). Det blev nej på den, vilket ju visade sig vara helt rätt.

Då börjar kommande resa till Houston och McAllen närma sig. Fick igår klart med en middagsbokning på Mark's American Cuisine. Ser ut att vara rejäla portioner i vart fall ;)

Det ser ut som att KL661 den 19 april har ett gäng platser kvar i C. Vore trevligt att få möjlighet att uppgradera.

Förstasidan även uppdaterad med Igorius senaste segment från Oman.

Då smäller det imorgon! Kuslig fakir kl. 06:00 från CPH till AMS, ett par timmar i Crown Lounge non-Schengen där jag möter upp Igorius, kanske en frukostöl eller två eller flera och sedan 5 000 miles till Houston. I ekonomi. Det ser skapligt utsålt ut i C (oljerutten...) så det finns inte mycket hopp.

Då smäller det imorgon! Kuslig fakir kl. 06:00 från CPH till AMS, ett par timmar i Crown Lounge non-Schengen där jag möter upp Igorius, kanske en frukostöl eller två eller flera och sedan 5 000 miles till Houston. I ekonomi. Det ser skapligt utsålt ut i C (oljerutten...) så det finns inte mycket hopp.
Du får väl gå förbi en av automaterna på AMS och dra upp din bokning för att se om du får en cashupgrade :D
Hur ser det ut på OLCI? Inget erbjudande om upgrade? Eller vill du ha opup?

Toppen