Senaste nytt

Följetong 2013: Följ Igorius, Agö & Eli på väg mot Flying Blue Gold (eller Platinum)

Jag förstår inte riktigt varför man vill undvika byten i USA. Det som är jobbigt, är ju att gå igenom immigration och det måste ni ändå göra. Att göra byten i USA när man väl är inne upplever iaf inte jag som något stort problem.

Och fö förstår jag inte hur ni orkar!? 25h för att få segment... Detta är hardcore++...

Jag förstår inte riktigt varför man vill undvika byten i USA.

Jag undviker detta av två skäl:
1) Jag har tröttnat på att springa för att inte missa connection eller bli kvar för att man missar sista flighten pga försening
2) Föredrar att sitta på LX flight direkt till SFO än att flyga till ORD och ta UA ORD-SFO och ZRH Sen lounge är lite bättre än ORD UA lounge.

Kan tänka mig att ta connection typ på SLC eller liknande men IAD och ORD är jag trött på.

Jag undviker detta av två skäl:
1) Jag har tröttnat på att springa för att inte missa connection eller bli kvar för att man missar sista flighten pga försening
2) Föredrar att sitta på LX flight direkt till SFO än att flyga till ORD och ta UA ORD-SFO och ZRH Sen lounge är lite bättre än ORD UA lounge.

Kan tänka mig att ta connection typ på SLC eller liknande men IAD och ORD är jag trött på.

Agree, våra alternativ i USA var (i) Atlanta, (ii) Detroit eller (iii) Minneapolis. Då hade vi dessutom tvingats flyga Delta vilket jag gjort och ogillat.

Kanske tar vi en utflykt från Houston till annat ställe i Texas. Tyvärr är ju IAH United-land.

Detta är ju inte kosher eller i linje med vår målsättning men vi bokade två segment med United till metropolen McAllen. Blir en härlig fredag med CPH/ARN-AMS-IAH-MFE. McAllen är "the nightlife and entertainment hub of the Rio Grande Valley". Kan ju bli intressant :cool:

Inte bara det - McAllen-Edinburg-Mission sägs också vara USA:s fetaste stad (America's top 10 fattest cities revealed: Figures show one third of adults in the U.S. are obese | Mail Online). Detta blir intressant!

Jag tycker att E terminalen är bäst. Erat flyg går nog från terminal B om ni flyger ERJ och har den sämsta.
Dock så går det relativt fort med tåget mellan terminalerna.

Toppen