Senaste nytt

Följetong 2013: Följ Igorius, Agö & Eli på väg mot Flying Blue Gold (eller Platinum)

Och när den ene boardar anländer den andre Copenhagen Apartment! Lunchen har precis dukats fram och jag njuter av utsikten (Adria, Blue 1 och SK CRJ-900). Molnigt i Köpenhamn idag.

Ja, så var vi framme i Göteborg. Vi landade punktligt 16:45 (bra jobbat idag, KLM!) på GOT. På AMS blev det lite shopping av modellplan (tyvärr hann vi inte ut till den i denna tråd rekommenderade butiken så vi fick nöja oss med några mindre modeller på Planes @ Plaza på Schiphol.

Två trevliga men ganska händelsefattiga flygresor i fint väder. Lite snacks, ett par öl, en biff på Schiphol senare sitter jag nu på Radisson Blu Scandinavia i Göteborg där jag fick uppgradering till en Corner Suite.

Lite bilder från dagens (måttfulla) äventyr.
010.jpg

012.jpg

013.jpg

014.jpg

015.jpg

021.jpg

022.jpg

023.jpg

God morgon! Tar ni frukost på hotellet? Eller kanske mer relevanta frågan: när anländer ni till Landvetter denna morgon? Jag kanske kan svänga förbi med kidsen för lite planespotting om inte jag försover mig.
Annars är KLMs lounge på GOT samma som Diners loungen men det är ju minst lika trevligt ute numera.

KLM erbjöd vid onlineincheckning uppgradering till C på CPH-AMS för den facila summan 1184 DKK. Haha, kan vara bland det dummaste jag hört (särskilt eftersom man inte får poäng vid sådan uppgradering).
När jag fått såna erbjudanden och tackat nej fick jag uppgraderingen ändå senare vid gaten. Men statusen hjälpte nog då.

Godmorgon! Frukost på hotellet intas alldeles strax! Vi siktar på att vara ute senast 11 så lite lounge borde vi hinna med.

Ang. uppgradering: ja, CPH-AMS var fullbokad. Men ingen op-up för undertecknad. AMS-GOT (uppgradering kostade 159 EUR!!!) var långt ifrån full och bara en person hade köpt nödutgångsplats. Flygvärdinnan frågade ett par personer om de ville sätta sig där. Dock ingen av (än så länge) silvermedlemmarna Igorius och Agö som vackert fick sitta kvar på 11A och 11B.

Det gick alldeles utmärkt, KL1159 landade klart före utsatt ankomsttid (fullbokad i dag, inga blockerade säten i C! Har nu lämnat av Igorius vid gate D59 och sitter själv i Diners-loungen (i väntan på gulduppgraderingen...).

Själv inväntar jag KL1131 dest CPH med boarding 14:30.

Ja, då kan vi konstatera att hemresan var precis lika smidig som utresan. Samtliga sex KLM-avgångar under lördagen och söndagen var i tid, vi fick den service vi förtjänade (varken mer eller mindre) och att flyga ARN/CPH-AMS-GOT är ingen dum lösning. Drygt fyra timmar för denna resa kan ställas mot Öresundstågs 3h43 minuter från Köpenhamn H - Göteborg C (inte för att det någonsin skulle vara ett alternativ för mig men ändå). För strax under 2 000 danska kronor är det ett vettigt alternativ för den som jagar segment på FB. Poängmässigt är det givetvis värdelöst, 187 miles per segment plus ev. bonus.

Några bilder från hemresan (notera KLM:s fräcka MD-11):

006.jpg

009.jpg

010.jpg

011.jpg

012.JPG

Nu ligger vi i startgroparna för ännu en intra-Europa. Vi tittar bl.a. på Bilbao och Vigo samt även Skottland. Alternativt kan en tripp till franska rivieran vara aktuell. Eller Toulouse för besök hos Airbus.

Igorius har även bokat Oman med KLM och får in fyra fina segment.

Toppen