Idag ringde AF med anledning av mitt klagomål från förra helgens snåriga hemresa från Venedig (
http://www.businessclass.se/flygbiljetter/8788-emergency-hjaelp-agoe-igorius-hem-fran-venedig.html).
De bad verkligen om ursäkt, och medgav att den röra som rådde förra söndagen var helt oacceptabel (det var visst fler än jag som fick sina flighter av- och ombokade utan att upplysas om detta). Jag fick under samtalet även veta att jag faktiskt hade bokats om med Air Berlin, vilket alltså AF/KLM:s biljettkontor på VCE bestämt menade inte hade skett och inte ens hade varit möjligt pga. avsaknaden av ticketing agreement mellan AB och KL... Att jag kom hem först på måndag förmiddag istället för söndag kväll var alltså helt onödigt.
Vad ville AF då ge mig för de små snedstegen?
5000 miles, till en början. Jag pressade upp det till 8000, och kunde slutligen få ut 10000 miles (men då gick AF-agenten enligt egen utsago utanför "the book"). Tja, 10000 miles gör väl ingen sommar, men jag är i alla fall nöjd med den uppriktiga ursäkten. Uppskattar också att de ringde.