Senaste nytt

Följetong 2013: Följ Igorius, Agö & Eli på väg mot Flying Blue Gold (eller Platinum)

Jag tittar på ett TP-run BRU-LHR/LCY-JFK-LAX-HNL-LAX-EWR-LHR-BRU för 17600 över påskhelgen med BA/AA. Skulle ge mig BA Gold. och vore kul att prova BA1 över Atlanten. Dock åker jag nog inte utan sällskap, så om någon är på...

Kul förslag, hade gärna hängt med ifall jag inte dragit till Chongqing över påsken. BA001 hade varit kul att testa.

Jag tittar på ett TP-run BRU-LHR/LCY-JFK-LAX-HNL-LAX-EWR-LHR-BRU för 17600 över påskhelgen med BA/AA. Skulle ge mig BA Gold. och vore kul att prova BA1 över Atlanten. Dock åker jag nog inte utan sällskap, så om någon är på...

Låt mig fundera på det. Prio är SkyTeam men kan kanske sätta mig in i BAEC. Vi har ju några dagar på oss.

BAEC är överskattat. Satsa på AAdvantage® istället!

Håller helt med när det gäller bonusresor ex-Europa, pga bränsletilläggen. Håller inte helt med när det gäller att skaffa en "Elite level" som ger fördelar med loungetillgång, extra bagage och extra bonuspoäng,om man sällan eller aldrig flyger med AA:D

Last edited:
Idag ringde AF med anledning av mitt klagomål från förra helgens snåriga hemresa från Venedig (http://www.businessclass.se/flygbiljetter/8788-emergency-hjaelp-agoe-igorius-hem-fran-venedig.html).

De bad verkligen om ursäkt, och medgav att den röra som rådde förra söndagen var helt oacceptabel (det var visst fler än jag som fick sina flighter av- och ombokade utan att upplysas om detta). Jag fick under samtalet även veta att jag faktiskt hade bokats om med Air Berlin, vilket alltså AF/KLM:s biljettkontor på VCE bestämt menade inte hade skett och inte ens hade varit möjligt pga. avsaknaden av ticketing agreement mellan AB och KL... Att jag kom hem först på måndag förmiddag istället för söndag kväll var alltså helt onödigt.

Vad ville AF då ge mig för de små snedstegen?

5000 miles, till en början. Jag pressade upp det till 8000, och kunde slutligen få ut 10000 miles (men då gick AF-agenten enligt egen utsago utanför "the book"). Tja, 10000 miles gör väl ingen sommar, men jag är i alla fall nöjd med den uppriktiga ursäkten. Uppskattar också att de ringde.

Idag ringde AF med anledning av mitt klagomål från förra helgens snåriga hemresa från Venedig (http://www.businessclass.se/flygbiljetter/8788-emergency-hjaelp-agoe-igorius-hem-fran-venedig.html).

De bad verkligen om ursäkt, och medgav att den röra som rådde förra söndagen var helt oacceptabel (det var visst fler än jag som fick sina flighter av- och ombokade utan att upplysas om detta). Jag fick under samtalet även veta att jag faktiskt hade bokats om med Air Berlin, vilket alltså AF/KLM:s biljettkontor på VCE bestämt menade inte hade skett och inte ens hade varit möjligt pga. avsaknaden av ticketing agreement mellan AB och KL... Att jag kom hem först på måndag förmiddag istället för söndag kväll var alltså helt onödigt.

Vad ville AF då ge mig för de små snedstegen?

5000 miles, till en början. Jag pressade upp det till 8000, och kunde slutligen få ut 10000 miles (men då gick AF-agenten enligt egen utsago utanför "the book"). Tja, 10000 miles gör väl ingen sommar, men jag är i alla fall nöjd med den uppriktiga ursäkten. Uppskattar också att de ringde.

Härligt! Då är du redo för nästa helgs fyrklöver i galenskaper?

Jaha, då börjar det dra ihop sig till en ny runda med KLM intra-Europa för Agö och Igorius. Den här gången ska vi besöka Eli i Göteborg och vad passar då bättre än att flyga via Amsterdam?

Igorius:

FEB02 / ARN-AMS / 10:55-13:00 / KL1108 / Economy (Boeing 737-800)
FEB02 / AMS-GOT / 15:15-16:45 / KL1159 / Economy (Boeing 737-700)
FEB03 / GOT-AMS / 11:55-13:35 / KL1156 / Economy (Embraer 190)
FEB03 / AMS-ARN / 14:15-16:15 / KL1121 / Economy (Boeing 737-800)

Agö:

FEB02 / CPH-AMS / 12:05-13:30 / KL1128 / Economy / (Boeing 737-700)
FEB02 / AMS-GOT / 15:15-16:45 / KL1159 / Economy (Boeing 737-700)
FEB03 / GOT-AMS / 11:55-13:35 / KL1156 / Economy (Embraer 190)
FEB03 / AMS-CPH / 15:00-16:20 / KL1131 / Economy (Boeing 737-900)

Frågorna är nu:

1. Hinner Agö bli Flying Blue Gold innan avfärd?

2. Hinner vi besöka flygshopen strax utanför Schiphol?

3. Blir vi försenade från GOT och leder det till att Igorius missar sin anslutning (40 min på AMS)?

4. Får vi erbjudande om uppgradering för låg summa?

Priset ja, otroligt billigt som vanligt. Agö betalade 1 946 DKK för resan.

Toppen