Senaste nytt

Följetong 2013: Följ Igorius, Agö & Eli på väg mot Flying Blue Gold (eller Platinum)

Det är tur att det inte är poäng / kr som räknas, då skulle det här inte vara mycket värt.
Men kul att ni börjar närma er målet ( ni två första...)

AMS-CDG-BCN t/r för 1087kr. En bra och billig Segment run som kan klaras på en helg. Lite synd att jag är bortrest i Januari, för annat fall hade man kunnat klara FBG på två veckor för omkring 8000kr.

Inget AF Mini-segment i detta pris?

Jag hittade priset via en resebyrå så man kunde inte se om det var AF-mini eller ej. Dock gissar jag att det är en KLM biljett då man i basbiljetten för 859kr kan flyga via CDG om man betalar extra i skatter. Det tål att undersökas.

Förstasidan uppdaterad efter mina två segment i helgen. Det skulle ha varit fyra men ett möte dök upp i Stockholm på måndag eftermiddag så blev tvungen att vaska hemresesegmenten. Nåväl, åtta segment kvar på tre månader - det bör vara överkomligt.

Det ryktas att Igorius och Agö ska ut och bärga hem varsitt guldkort i helgen. Efter alla glamourösa F-reportage, lyxhotell och HON Circle-diskussioner kan det vara på sin plats att komma ned på jorden med lite hederlig ekonomiklass signerad KLM och Air France. Torr macka och iskallt rött vin, söt eller salt snack, kanske en op-up? Vem vet?

Men det vi missar i luften tar vi som brukligt igen på marken. Paris bjuder på tvåstjärnig spis hos L'atelier Saint Germain de Joël Robuchon, boende på Radisson Blu Le Metropolitan och säkerligen ett besök på Chez l'Ami Jean och Frenchie.

Aberdeen i december. Väderutsikterna talar om sex-sju grader och regn. Som sig bör i Skottland. Det blir skotskt julbord på intressanta La Stella, Igorius har suktat efter fullmatad Beetroot Christmas Pudding medan Agö har siktet inställt på en och annan lugnande whisky (kan behövas efter en rejäl KLM-chock). Kanske tar vi en sväng till Kirkwall när vi ändå är på G.

Väl mött imorgon!

Underbart att se att ni äntligen går i mål med detta projekt! Det har varit en fantastisk läsning att följa ert år och jag ser fram emot 2014-tråden!

Jag tycker faktiskt att AF/KLM borde göra ett litet reportage om er och köra i sin inflight-tidning. Jag tror det vore inspirerande för många att läsa om era äventyr!

Absoult, en klart inspirerande tråd, lycka till med sista segmenten på denna "odysee" :)
Ni är verkligen värda era guldkort!

En alternativ Segment run kan vara att hoppa runt inrikes in Korea, fick just in mitt segment från min Korean Air flygning GMP-PUS som ett kvalificerat segment. Inrikes Korea verkar finnas från nån hundralapp, man får boka om gratis till tidigare plan och flygtiderna är extremt korta. Tyvärr kan man bara köpa på plats eller betala med koreanskt kreditkort.

Man hinner lätt med 10-12 segment på en dag… något för nästa års flygande? :)

Godmorgon från CPH Apartment. Blev hänvisad hit som FBG - har AF/KLM bytt lounge på Kastrup för guldmedlemmar? I så fall ett rejält lyft från den tragiska Novia-loungen. Det ösregnar Lucia till ära. Lite lätt frukost, span mot plattan och dessvärre en telefonkonferens.

KL1126 tar mig till Amsterdam kl. 10:00.

Toppen