Senaste nytt

Får man poäng för fler rum som man bokar med Nordic Choice?

Ingen aning tyvärr, har inte samlat poäng där sen jag bytte till Scandichotell för 10-15 år sedan (även slutat med scandic sedan drygt ett år). I dom fall jag varit ”tvungen” att välja BW så har jag kört stämplar på hotels.

Kan även tipsa om sist jag bodde hade dom en skylt om status match ganska givmild vill jag minnas, jag fick Diamond select. Har dock inte använt det sen dess. Verkar dock som de fortfarande matchar: https://www.bestwestern.se/rewards-status-match
Jag använde mig av att matcha från Radisson Premium till BW Gold för typ ett år sen snart, mest för att få förmåner på Landvetter AirPort Hotell, men såg att jag bara har några nätter kvar till nästa nivå och dessutom skulle få en hel del poäng att kunna spendera på frisätter om jag väljer dem.

Helst bor jag annars på Radisson eller NC men båda var väldigt dyra och NC hade Comfort Vesterbro, som dock inte hade så bra recensioner.

Hade jag vart helt själv hade jag valt Comfort eller Clarion CPH och pendlat in till stan för seminarierna (fortbildning ons-sönd).

När man bokar två rum i samma flöde på hemsidan så frågar den inte efter två namn. Båda rummen hamnar således i ditt namn och så länge hotellet inte ändrar detta får man poäng för båda rummen. Jag gjorde detta senast för en dryg månad sedan.
Exakt detta jag avser göra. Mkt riktigt vill systemet bara ha mitt namn. Men kanske hotellet mixtrar sedan?

Exakt detta jag avser göra. Mkt riktigt vill systemet bara ha mitt namn. Men kanske hotellet mixtrar sedan?
Jag lyckades inte få ut nycklarna till båda rummen via automaterna men kunde se vilka rum vi hade fått (i appen tror jag?). Så jag gick till den bemannade disken och bad om kort till rummet som inte hade gått igenom.

Senast för en dryg vecka sedan frågade de dock om legitimation på Comfort CPH, vilket ju skulle kunna sätta käppar i hjulet då. Det var dock i den bemannade disken, gick direkt dit då jag hade önskemål om att uppgraderas till familjerum vilket också löstes.

Jag lyckades inte få ut nycklarna till båda rummen via automaterna men kunde se vilka rum vi hade fått (i appen tror jag?). Så jag gick till den bemannade disken och bad om kort till rummet som inte hade gått igenom.

Senast för en dryg vecka sedan frågade de dock om legitimation på Comfort CPH, vilket ju skulle kunna sätta käppar i hjulet då. Det var dock i den bemannade disken, gick direkt dit då jag hade önskemål om att uppgraderas till familjerum vilket också löstes.
Får testa om det funkar i automaten isf om jag väljer Comfort Vesterbro. Appen anger att jag preliminärt tjänar ca 7.500 poäng för vistelsen, vilket innebär att den troligen räknar enbart för mitt rum.

OT: om ngn har tips på extra bra hotell i Köpenhamn (+/- 3 km från centrum) för max ca 2200:- DKK/natt i september får ni gärna tipsa. Ska dit 4 nätter 18-22/9.

Blev Radisson Scandinavia i Köpenhamn för mig och kollegan. Fick poäng för bådas rum. Vet ej om antalet nätter räknades in då jag har VIP gm Amex och sedan SAS Gold och inte kikat närmre.

Toppen