Jag använde mig av att matcha från Radisson Premium till BW Gold för typ ett år sen snart, mest för att få förmåner på Landvetter AirPort Hotell, men såg att jag bara har några nätter kvar till nästa nivå och dessutom skulle få en hel del poäng att kunna spendera på frisätter om jag väljer dem.Ingen aning tyvärr, har inte samlat poäng där sen jag bytte till Scandichotell för 10-15 år sedan (även slutat med scandic sedan drygt ett år). I dom fall jag varit ”tvungen” att välja BW så har jag kört stämplar på hotels.
Kan även tipsa om sist jag bodde hade dom en skylt om status match ganska givmild vill jag minnas, jag fick Diamond select. Har dock inte använt det sen dess. Verkar dock som de fortfarande matchar: https://www.bestwestern.se/rewards-status-match
Helst bor jag annars på Radisson eller NC men båda var väldigt dyra och NC hade Comfort Vesterbro, som dock inte hade så bra recensioner.
Hade jag vart helt själv hade jag valt Comfort eller Clarion CPH och pendlat in till stan för seminarierna (fortbildning ons-sönd).