Senaste nytt

Får man poäng för fler rum som man bokar med Nordic Choice?

ola840

Medlem
Rätt mycket off-topic men kändes onödigt att starta ny tråd..
Ska bo 5 nätter på Comfort hotel i Västerås och en studiekamrat ska göra detsamma.
Tror ni det funkar att jag bokar varsitt rum med på samma bokning och får mer poäng än om jag bokat bara mitt eget rum? Eller får jag ändå bara poäng för mina nätter och inget för hans nätter?
 

M.K

Medlem
@ola840 Det har gått bra för mig flera gånger. Boka bägge i ditt namn och ta räkningen i repan. Du kan lägga till kompisen på det andra rummet och får då poäng för bägge rummen. Det kan nämnas att det gäller både hos NCC, Hilton och Radisson enligt min erfarenhet.
 

palmen

Moderator
Jag bokade 2 rum på Avalon i Göteborg i somras, båda stod i mitt namn och jag fick poäng för båda rummen. Jag betalade självklart för allt och bokade med min profil.

En liten kommentar från mig som moderator också:
Har brytit ut detta till en egen tråd, detta är perfekt info för fler att kunna ta del av framöver och det blir då mycket lättare att söka fram i framtiden.
 

Mr Basic

Medlem
När jag bokade ett rum på NCH åt sambo plus barn så stod det att man inte skulle få några poäng. När jag sedan fick bokningsbekräftelsen stod det att jag skulle få poäng motsvarande originalpriset. :rolleyes:
Återkopplar i september hur det gick.
 

Sir Lemon

Medlem
På Elite funkar det numera inte. Hade i höstas 3 nätter med 2 kollegor och forts fick jag poäng, sedan drogs de bort igen. Vid fråga sa de att det bara gäller för varje individ som då isf själva får söka medlemskap. Sasamex poäng blev det iaf på utlägget.
 

Ilmu90

Medlem
Bokade 4 rum för ca 3 veckor sedan på nordic choice. Fick poäng för alla rummen. Men också insamlade nätter för alla rum.
 
Last edited:

M.K

Medlem
@Sir Lemon snålt av Elite, tack för infon.

Bra och helt rätt att ”mina” tre kedjor alltid gett poäng. Vid resor med t ex barn där eget rum är fördelaktigt på flera sätt ( :D )kanske t ex hotels.com då passar bättre om Elite måste bokas. Alternativt boka det första rummet direkt och det andra rummet med hotels.com för statusfördelar och poängintjäning för Ditt rum.
 
Last edited:

Anderoid

Medlem
Hur funkar det när jag åker med föräldrar och syskon och bokar samt betalar deras rum också. Räknas det som insamlade nätter för mig samt att jag får poäng för det?
 
Toppen