Senaste nytt

Får man poäng för fler rum som man bokar med Nordic Choice?

Hur funkar det när jag åker med föräldrar och syskon och bokar samt betalar deras rum också. Räknas det som insamlade nätter för mig samt att jag får poäng för det?

När jag har bokat för mig + en grupp kollegor har jag bara fått nätter+poäng för mig.

Betalade dock allas rum med Strawberry MC förstås. =)
 
Okej, verkar lite tvetydigt då enligt denna tråd då vissa fått men andra inte :confused: En annan fråga: räknas bonusnatt i insamlade nätter?
 
Villkoren är ganska tydliga. Står tyvärr i avsnittet om bonuspoäng istället för intjänande: https://www.strawberry.se/om/villkor/medlemsvillkor/#bonuspoang

3.3. Endast den enskilde medlemmens egen vistelse/omsättning är bonusgrundande. Det betyder att medlem tjänar bonuspoäng för sin egen hotellvistelse, oavsett vem som betalar för övernattningen. Medlem kan inte få bonuspoäng för andra än sig själv. Dock ges det bonuspoäng, men inte kvalificerande natt, om medlem i samband med sin vistelse bokar extra rum till familjemedlemmar från eget hushåll.
När jag bokade tre rum i våras, fick jag poäng för två. Mailade supporten om jag kunde få poäng för tredje rummet, tydligt nej (trots Platinum support) med kommentar att de som undantag skulle låta poängen för rum två vara kvar. Jag hade då rest med släkten (föräldrarna och syrran) som jag såklart poängterade för kundtjänst.
 
Skrivningen "Dock ges det bonuspoäng, men inte kvalificerande natt, om medlem i samband med sin vistelse bokar extra rum till familjemedlemmar från eget hushåll." är ju tydlig att det handlar om närmsta familjen, inte släkt i allmänhet. Fall som att man bokar ett extrarum för en tonåring eller liknande.
Visst, hotellet lär ju inte kolla hushållssammansättningen när man checkar in, men att kontakta kundtjänst för att få poäng man inte har rätt till riskerar ju bara att en förmånlig regel kommer att ändras till det sämre.
 
Skrivningen "Dock ges det bonuspoäng, men inte kvalificerande natt, om medlem i samband med sin vistelse bokar extra rum till familjemedlemmar från eget hushåll." är ju tydlig att det handlar om närmsta familjen, inte släkt i allmänhet. Fall som att man bokar ett extrarum för en tonåring eller liknande.
Visst, hotellet lär ju inte kolla hushållssammansättningen när man checkar in, men att kontakta kundtjänst för att få poäng man inte har rätt till riskerar ju bara att en förmånlig regel kommer att ändras till det sämre.
Jag kände inte till regeln innan kontakten och som du läser tidigare i tråden med inlägg från några år bak, så delas erfarenhet av att man får poäng man inte har rätt till. Hotellet eller systemet gjorde ju också uppenbarligen fel i mitt fall.
 
När man bokar två rum i samma flöde på hemsidan så frågar den inte efter två namn. Båda rummen hamnar således i ditt namn och så länge hotellet inte ändrar detta får man poäng för båda rummen. Jag gjorde detta senast för en dryg månad sedan.
Tror du att gäller även på Best Western (som verkar ha bästa ratiot pris/kvalitet i form av Hebron (Cph och inte staden i Mellanöstern).
 
Tror du att gäller även på Best Western (som verkar ha bästa ratiot pris/kvalitet i form av Hebron (Cph och inte staden i Mellanöstern).
Ingen aning tyvärr, har inte samlat poäng där sen jag bytte till Scandichotell för 10-15 år sedan (även slutat med scandic sedan drygt ett år). I dom fall jag varit ”tvungen” att välja BW så har jag kört stämplar på hotels.

Kan även tipsa om sist jag bodde hade dom en skylt om status match ganska givmild vill jag minnas, jag fick Diamond select. Har dock inte använt det sen dess. Verkar dock som de fortfarande matchar: https://www.bestwestern.se/rewards-status-match
 
Toppen