Senaste nytt

Få tre dagar med dubbla poäng med ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium 2-4 mars 2018

Jag ser mina dubbla poäng på dom köpen jag gjorde i fredags.
Dom syns under fliken: SAS eurobonus poäng inne i Mastercard appen, du kan oxå söka efter alla poäng om du väljer enbart mars månad.

Jag bara se 4 köp från fredagen där, på sammanlagt 1 300:-
Det fattas några rätt stora poster. Inte bra alls. Passade på att ta skärmdumpar när jag kunde se att dom var registrerade den 2/3...

Jag bara se 4 köp från fredagen där, på sammanlagt 1 300:-
Det fattas några rätt stora poster. Inte bra alls. Passade på att ta skärmdumpar när jag kunde se att dom var registrerade den 2/3...

När jag tittade efter igen så ser jag att alla mina köp under helgen inte heller är införda bland poängen, men ser att summan är reserverad och allt finns under ”nya transaktioner”. Tror nog det löser sig till det bästa i morg. -:)

Verkar som att Mastercard inte applicerar x2-multiplier på krediteringar under sådana här kampanjer. Någon som har en kreditering på större belopp och kan bekräfta eller dementera?

Attachments

• Namnlös.png
    Namnlös.png
    177,6 KB · Visningar: 350
Verkar som att Mastercard inte applicerar x2-multiplier på krediteringar under sådana här kampanjer. Någon som har en kreditering på större belopp och kan bekräfta eller dementera?
Var inköpet gjort under kampanjen också? Det rimliga är ju att ett annullerat köp tar bort exakt lika många poäng som köpet genererade och inte vad det skulle genererat vid den tidpunkten.

Råkade ut för samma sak. Dubbla poäng vid köp men enkla vid kreditering (för samma köp såklart).

Var inköpet gjort under kampanjen också? Det rimliga är ju att ett annullerat köp tar bort exakt lika många poäng som köpet genererade och inte vad det skulle genererat vid den tidpunkten.

Ja, hyrde en skåpbil på CircleK (1 789 kr) och betalade för 200 km men utnyttjade inte hela körsträckan och fick tillbaka lite pengar samma dag. Så både köpet och krediteringen gjordes samma dag (3 mars). Håller med dig @agehall men har svårt att se att MC kan koppla ihop ett köp och en kreditering.

Toppen