Senaste nytt

Få tre dagar med dubbla poäng med ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium 2-4 mars 2018

Delkreditering kan de nog inte korellera, men annullering brukar ge lika många poäng i avdrag som originalköpet.

Vad är en ”annullering”? Om man ångrar ett köp, kan inköpsstället välja mellan ”annullering” och kreditering?

Last edited:
Vad är en ”annullering”? Om man ångrar ett köp, kan inköpsstället välja mellan ”annullering” och kreditering?
Det jag menade var ett ångrat köp. T ex du köper flygbiljetter på SAS men avbokar sedan inom 24h och får pengarna tillbaks.

Fallet ovan var väl att bara en del av köpet återkrediterades, jag gissar att det är en annan procedur än att ångra ett helt köp.

Vid ångrade köp där hela beloppet återbetalas har jag tidigare blivit av med dubbla poäng när inköpet genererat dubbla poäng.

Det jag menade var ett ångrat köp. T ex du köper flygbiljetter på SAS men avbokar sedan inom 24h och får pengarna tillbaks.

Fallet ovan var väl att bara en del av köpet återkrediterades, jag gissar att det är en annan procedur än att ångra ett helt köp.

Vid ångrade köp där hela beloppet återbetalas har jag tidigare blivit av med dubbla poäng när inköpet genererat dubbla poäng.

Då är jag med! Även om det ångrade köpet skett efter kampanjens slut?

Har varit som @CoooC skriver vid kampanjer tidigare. Jag har bara blivit av med enkla poäng vid retur/ånger och hela beloppet återbetalats även om jag fått dubbla vid köpet. Se ett litet exempel från augusti (t.o.m registrerade samma dag). Jag (hmmm fruLEMI) har fler returer senare som resulterat i oavsiktliga "gratispoäng". Kanske inte "drabbar" alla.

Skärmavbild 2018-04-01 kl. 17.15.26.png

OK, kanske mina returer som varit speciella då. Brukar vara flyg som jag bokar men senare behöver boka av. De kanske har mer koll på dem.

Hej,

Någon som vet varför MC skickar poängen som olika poster? Trodde först att det kunde vara:
1. Mina vanliga poäng på MC
2. Min frus poäng på MCPE
3. Mina kampanjpoäng på MC 2-4 mars

Men min fru hade klart högre spend, så jag får inte riktigt ihop det.

Attachments

• Namnlös.png
    Namnlös.png
    54,2 KB · Visningar: 349
Hej,

Någon som vet varför MC skickar poängen som olika poster? Trodde först att det kunde vara:
1. Mina vanliga poäng på MC
2. Min frus poäng på MCPE
3. Mina kampanjpoäng på MC 2-4 mars

Men min fru hade klart högre spend, så jag får inte riktigt ihop det.

Det är för de olika kategorierna
Köp i SEK - 15p/100:-
Köp i utl valuta - 20p/100:-
Köp på SASses sega gubbar - 25p/100:-

Toppen