Senaste nytt

Få tre dagar med dubbla poäng med ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium 2-4 mars 2018

palmen

Moderator
Bumpar den här tråden. Jag har inte haft SAS Mastercard särskilt länge, sedan i höstas nån gång, men under den perioden har det varit kampanj med dubbla poäng vid två tillfällen - december 2017 och mars 2018. Har det varit fler tillfällen dessförinnan? Det jag undrar är väl egentligen om det finns hopp om att det kan komma en ny kampanj framöver. Det går förstås inte att förutse kampanjer men finns det ett regelbundet track record så ökar rimligen chansen.

Jag är medveten om att de kampanjar med dubbla poäng på köp i utländsk valuta under juli månad så det skulle väl tala emot ytterligare en kampanj i närtid förstås.
Det brukar komma kampanjer några gånger per år, ibland en gång, ibland flera gånger. Oftast är det att man under en helg kan få dubbelt med poäng på alla köp. Det är ju dock inget man kan gå att vänta på men de brukar annonseras ett tag i förväg så man kan planera köp utifrån det.
 

DrGold

Medlem
Det brukar komma kampanjer några gånger per år, ibland en gång, ibland flera gånger. Oftast är det att man under en helg kan få dubbelt med poäng på alla köp. Det är ju dock inget man kan gå att vänta på men de brukar annonseras ett tag i förväg så man kan planera köp utifrån det.

OK, tack!
 

Fredster

Ny medlem
Helt sent ute men nekades att betala en räkning på 20k - hade ingen aning att de lyckas få det till att vara en ”kontantuttag”. SEB kan tydligen göra vad de vill. Bara acceptera läget. Dock jag har svårt för de som sitter bakom telefon som försöker korta ner samtalet med de kortaste svaret. Personen på mastercard ville bara säga hejdå till mig när jag hade flera frågor. Och jag ställer inga orimliga krav eller konstiga frågor. (Jobbat själv inom bonuskort på kundservice)

Annars så trivs jag med SAS mstercard!
 

Fredster

Ny medlem
Helt sent ute men nekades att betala en räkning på 20k - hade ingen aning att de lyckas få det till att vara en ”kontantuttag”. SEB kan tydligen göra vad de vill. Bara acceptera läget. Dock jag har svårt för de som sitter bakom telefon som försöker korta ner samtalet med de kortaste svaret. Personen på mastercard ville bara säga hejdå till mig när jag hade flera frågor. Och jag ställer inga orimliga krav eller konstiga frågor. (Jobbat själv inom bonuskort på kundservice)

Annars så trivs jag med SAS mstercard!


Glömde säga att killen jag pratade med påstår att de spärrat de som använder Betalo för mycket!?!? Märkligt
 

WongHauw

Medlem
Det som jag inte förstår med SEB:s Betalo-negativitet är att de har ingen lust att resonera med kunden om saken. Men ändå har de inga problem med att debitera 1.495 kr per år för Premium-kortet.
 

Dr. Miles

Expert
Det som jag inte förstår med SEB:s Betalo-negativitet är att de har ingen lust att resonera med kunden om saken. Men ändå har de inga problem med att debitera 1.495 kr per år för Premium-kortet.
Jag ser ingen koppling mellan Betalo och årsavgiften av SAS EuroBonus MasterCard Premium. Ska det finnas den?
 

Berglund

Medlem
Sådana är reglerna, det står dig alldeles fritt att avsluta kortet om du inte gillar hur det fungerar. Det är ett kort som i första hand är avsett för att användas i butiker, för köp.
 

WongHauw

Medlem
Bla bla bla avsluta kortet? Vad är detta trams nu?

Om jag betalar X för någonting så förväntar jag som kund att kunna använda deras tjänster fullt ut, i det här fallet kreditkortet inom lagens ramar. Jag kan förstå om man BARA använder kortet för Betalo men vänligen försök inte antyda att jag skulle göra det. SEB är mycket anti-Betalo m.fl. som jag inte alls förstå och försökte förmedla innan jag fick den där ”holier than thou” -attityden i ansiktet.
 

Berglund

Medlem
Nu omfattas kreditkort visserligen av lagens ramar men framför allt omfattas de av kortutgivarens egna regler. Där ansvarig utgivande bank får lov att styra hur deras kort kan och får användas.

Förstår inte alls varför de skulle "ha lust att resonera med kunden om saken"? SEB Kort tolererar en viss mängd transaktioner och belopp via Betalo, gott så, det går att använda i vad jag skulle kalla normalt bruk. Men det är inte kortets huvudsakliga syfte, då väljer de att begränsa eller stänga den möjligheten. Inget konstigt alls, alla företag har ett tänkt användningsområde för deras produkter och tjänster, går man utanför det, då tackar företaget hellre nej.
 
Toppen