Senaste nytt

Få Eurobonuspoäng med elavtal från Fortum

För mig blev det 10000p som kom in på EB kontot plus 250 per månad vilket ger 3000p under ett år, så totalt 13000p. Täcknade avtal under maj/jun och fick mina extra 10000 redan i 1jul

Flög igår sent SAS CPH-GOT och läste på deras tidning att ni kan fortfarande tjäna poäng. För er som idag inte är Fortum kunder kan ni fortfarande teckna elavtal och få 10,000p. Givetvis tog jag ett par bilder till er ;) Giltig till 31/10 2016 Fortum | EuroBonuspoäng på din el!

IMG_6321.JPG
IMG_6322.JPG

För mig är 13000 Eurobonuspoäng för 2000kr ganska bra trots allt.
Det kostar ju lite mer att fixa dem på annat sätt, men jag fick ett billigare avtal än nuvarande när jag bytte till Fortum.

Ja, det är kust detta som hindrat mig från att nappa på denna deal. Den är mkt dyrare än andra alternativ tyvärr.

Kan tycks att Fortum borde ha möjlighet att hålla ett lägre pris ön detta erbjudande. För osäker på om denna extra kostnad är värt se EB poäng man får. Hade varit mer lockande om de varit bonusgrundande....

Last edited by a moderator:
Är det sant?? I så fall undrar man ju om deras deal med Fortum är okej överhuvud taget...inte okej om detta stämmer.
Fortum tar 81,77 öre vid 20000kWh/år. Billigaste på elskling ger 70,53 öre. Skillnad 11,24 öre eller 2248kr/år, motsvarande drygt 17 öre per poäng. Det är inte en bra deal. Självklart blir det en annan kalkyl för en lägenhet på 2000kWh/år men å andra sidan får man bara sign-up bonus första året. Efter detta blir det en bisarrt dålig deal.

Fortum tar 81,77 öre vid 20000kWh/år. Billigaste på elskling ger 70,53 öre. Skillnad 11,24 öre eller 2248kr/år, motsvarande drygt 17 öre per poäng. Det är inte en bra deal. Självklart blir det en annan kalkyl för en lägenhet på 2000kWh/år men å andra sidan får man bara sign-up bonus första året. Efter detta blir det en bisarrt dålig deal.
Ja, det känns som att SAS behöver se över denna deal, känns inte direkt lockande.

Toppen