Senaste nytt

Få Eurobonuspoäng med elavtal från Fortum

Canadien

Medlem
Just nu har Fortum en kampanj för de som inte tecknar med Eurobonus, 46 öre/kWh om man signar upp för ett år.


Screenshot_20170412-090314.png


Det står inkl allt, så jag antar att det inte är någon månadsavgift. Mer Eurobonus-status"dealen" blir det 123.63öre/kWh (allt räknat på lägenhet, 2MWh/år)

Screenshot_20170412-090607.png


Så 2400:- per år med Eurobonusfortum, 920:- utan.

1480:- för 10.000p. inte jättebra deal. Dammsugaren som gav 20.000p på Elgiganten var bättre.
 

Canadien

Medlem
Man binder sig inte till ett år med Fortum när man nappar på erbjudandet. Jag har kunnat sno åt mig bonusen på 10k tidigare och sedan bytt avtal efter en månad.

Avtal om Rörligt Rent Elpris EuroBonus
Avtalet har en bindningstid på 12 månader efter leveransstart och gäller
därefter tills vidare och med en ömsesidig uppsägningstid på två månader
räknat från uppsägningsdagen.
Avtalet innebär att elpriset fastställs för en kalendermånad i taget. Det pris som
används för prissättning utgörs av Fortum Markets AB:s inköpspris för el under
aktuell kalendermånad och i aktuellt elområde. För timmätta anläggningar är
inköpspriset ett vägt medeltal av entimmespriserna och faktisk uppmätt
timförbrukning.
Kundens pris utgörs av Fortum Markets AB:s inköpspris med tillägg för avtalat
påslag och elhandlarens elcertifikatsavgift.
Fortum Markets AB ansvarar inte för ändringar i SAS Eurobonusprogrammet.
I det fall Fortum Markets AB inte längre har möjlighet att erbjuda Rörligt Rent
Elpris Eurobonus, förbehåller sig Fortum Markets AB rätten att under
avtalsperioden byta kundens avtal till annat avtal om rörligt elpris. Information
om en sådan förändring ska vara kunden tillhanda senast två månader innan
ändringen träder i kraft.
 
Nej. Jag har både bytt genom elskling.se och till och med blivit uppringd av Fortum själv som frågat om jag vill byta abonnemang, redan efter fyra månader. De sa att då slipper jag så höga kostnader.
 

Atom

Medlem
Ska flytta så kollade detta avtal. Dock betalar man mycket högre pris för sitt el-avtal än andra bolag samt fortums egna el-avtal vilket många noterat i tråden. Pengar jag hellre lägger på en flygresa. 70 kr i månadsavgift är verkligen högt då man traditionellt har en årsavgift på ca 300 kr men får oftast gratis första året.

Dyra poäng därför avstod jag. Givetvis upp till var och en att avgöra vad man vill betala för sina poäng.
 
Toppen