Senaste nytt

Få Eurobonuspoäng med elavtal från Fortum

Nikolas

Medlem
Det passar säkert inte alla att gå över till Fortum. Men 66,78 öre/kWh var bra för mig just då och jag hade inte bättre alternativ. Idag hade skillnaden varit ca 9 öre/kWh.. alltså bästa erbjudande på elskling från Vattenfall (55,76 öre/kWh) och Fortum via EB erbjudandet hade idag varit 77,03 öre/kWh.
 
Last edited:

konsumtion

Medlem
Hur länge har denna SAS-Fortum deal funnits egentligen? Det kanske är det som också spökar....en gammal deal som inte riktigt hängt med i tiden och numera gjort den oattraktiv?
 
Hur länge har denna SAS-Fortum deal funnits egentligen? Det kanske är det som också spökar....en gammal deal som inte riktigt hängt med i tiden och numera gjort den oattraktiv?
Nja, priset per kWh uppdateras med jämna mellanrum. Men konceptet Eurobonuspoäng för avtal med Forum har funnits ganska länge. Gissar på ett par, tre år eller dylikt.

En annan sak att väga in när man jämför priset är att Forum på denna deal har en hög fast månadsavgift, till skillnad från många andra elleverantörer där det inte finns någon fast månadsavgift alls. Det för att för de som har lägenhet och inte förbrukar så mycket el så slår den fasta avgiften extra hårt.
 

Marric

Medlem
Gjorde en snabb jämförelse. För mig som bor i lägenhet med låg förbrukningen ligger kostnaden Fortum med EB-poäng: 143/månad och kostnad utan EB-poäng: 43/månad. Största skillnaden är månadsavgiften men även lite elpriset. Så bor man i villa blir skillnaden säkert ännu större (i kronor mätt).

Första året, framförallt om de kör kampanj med lite extra poäng kan det vara värt det. Men efter första året är nog tipset att snabbt byta bort det! Jag tror villkoren säger att man inte får ha varit kund senaste 12 månaderna. Då kan man ju växla vartannat år med dyr el+poäng och vartannat år billig el.
 
Toppen