Senaste nytt

Få 50000 Club Carlson poäng extra för en natt

Checkade ut i måndags från Radisson Blue i Tallinn.

Idag (lördag) fick jag +50.000 poäng, snabba puckar! Tack Carlson!

Finns här någon här som har utnyttjat de erbjudanden som Club Carlson Guld medlemmar har och fått de 50k extrapoängen för en sådan bokning? Jag tänker på dessa erbjudanden:
2 nätter för priset av 1EMEA - 2 for 1 eller
4 nätter för priset av 2EMEA - 4 for 2

Jag har just bokat 8 till 10 juni med 2 nätter för priset av 1EMEA - 2 for 1.
Det ska bli spännande att se vad som händer.

Jag har svårt att tänka mig att man inte skulle vara kvalificerad med 2 för 1 erbjudandet eftersom man ju betalar fullt pris för den första natten och får den andra natten gratis.

Som jag tolkade erbjudandet, så är alla nätter man får poäng för giltiga. Får man poäng för 2-4-1?

Frågan var mer om den rate:n öht berättigade till poängintjäning. Jag har kollat, och det verkar den göra.

Jag tror mig ha upptäckt något lurigt, antingen med prissättningen på svenska hotell, eller på informationen i kampanjen.
Jag kollade i går på att boka ett hotell i Stockholm när jag ska fira en kompis svensexa nu i mitten av juni. Radisson Blu Strand kostar 50 000 poäng. Radisson Blu Royal Viking och Radisson Blu Waterfront kostar vardera 75 000 poäng per natt.

Men i informationstexten för Big night giveaway står ju följande:
The 50,000 bonus Gold Points will be deposited into your Club Carlson account within 6 – 8 weeks of completing your qualifying stay. That’s enough points for a night at any Radisson or Radisson Blu hotel around the world.

"That’s enough points for a night at any Radisson or Radisson Blu hotel around the world."
Det känns inte som att de 50 000 poängen räcker för att boka ett hotell som kostar 75 000 poäng. Eller missar jag något?

Jag tror mig ha upptäckt något lurigt, antingen med prissättningen på svenska hotell, eller på informationen i kampanjen.
Jag kollade i går på att boka ett hotell i Stockholm när jag ska fira en kompis svensexa nu i mitten av juni. Radisson Blu Strand kostar 50 000 poäng. Radisson Blu Royal Viking och Radisson Blu Waterfront kostar vardera 75 000 poäng per natt.

Men i informationstexten för Big night giveaway står ju följande:

"That’s enough points for a night at any Radisson or Radisson Blu hotel around the world."
Det känns inte som att de 50 000 poängen räcker för att boka ett hotell som kostar 75 000 poäng. Eller missar jag något?

75k borde vara för en s.k. Premium Award, dvs uppgraderat rum. Det är olika från hotell till hotell om det erbjuds... Standard Award ska kosta max 50k på Radisson/Radisson Blu.

Capture.jpg

Förhopppningsvis kan jag bekräfta nästa vecka om man får poäng för när man betalar för 2 nätter men bor där 4. Ska bo på Radisson blu royal i Dublin från imorgon tom 4/6.

Toppen