Senaste nytt

Få 50000 Club Carlson poäng extra för en natt

Sådärja! Nu har mina 138 000 poäng trillat in för en natt på vardera Park Inn, Country Inn och Radisson, plus ytterligare ungefär 15 000 poäng för rummen med olika bonusar och lite roomservice. Bra grej, detta!

Brukar Carlsson köra något motsvarande Priority Clubs pointbreaks, alltså billigare poängövernattningar?

98000 nått poäng in efter Shangai Radisson World :) Får kolla i kväåll om frugan fått in sina 50000 poäng också..

Det tog någon dag extra men där kom ca 65000 poäng in till hennes konto också. Blir bra till asienresan i höst..

Vad anser ni är bäst? Behålla poängen i Club Carlson eller konvertera över till EB?
Ska bo på Radission i CPH imorgon nämligen.

Behåll dem i CC tills du behöver dem någon annanstans. CC poäng har inget bäst-före-datum, så det är smart att ha poängen där.

Vad anser ni är bäst? Behålla poängen i Club Carlson eller konvertera över till EB?
Ska bo på Radission i CPH imorgon nämligen.

Instämmer med Agehall. Dessutom är det bättre växlingskurs till alla andra program än till EuroBonus. Upptäckte att jag själv hade ränat lite fel på detta. Dessutom, har man ett US Airwayskonto så händer det att de erbjuder +50% mer poäng vid konvertering och det är ju inte fel med tanke på uttagsnivåerna med Dividend Miles.

Instämmer med Agehall. Dessutom är det bättre växlingskurs till alla andra program än till EuroBonus. Upptäckte att jag själv hade ränat lite fel på detta. Dessutom, har man ett US Airwayskonto så händer det att de erbjuder +50% mer poäng vid konvertering och det är ju inte fel med tanke på uttagsnivåerna med Dividend Miles.

Tack för snabbt svar från er båda:)
Måste nog ta och öppna ett US Airwayskonto.

Instämmer med både Rob74 och Agehall. Jag vågar nästan säga att det generellt sett är bättre att samla hotellpoäng och sedan växla in dem mot mil, än att tjäna milen direkt.

Toppen