Senaste nytt

Extra recognition som One World Emerald?

henrik l

Medlem
Flög Tammerfors-Helsingfors-Göteborg idag. Hade mitt AA-kort i bokningen där jag är kastlös numera. Men jag tog mig in i Finnair-loungen på HEL med mitt BAEC-gold och det knappades lite på datorn. När jag väl satt på min plats i economy mellan HEL-GOT så kom en av flygvärdinnorna och langade till mig en Expressen utan några vidare kommentarer. Så jag antar att min BAEC-gold syntes någonstans. Sedan är ju det stora spörsmålet om jag kommer att få 125 Avios, eller dryga 600 AA-miles för HEL-GOT:p
 

Traveller

Medlem
Jag flyger mycket med både DragonAir och Cathay Pacific. Ombord Cathay kommer dom alltid och slänger några ord om väder och flyget medans på Dragon händer det mig ibland. Detta till skillnad från @DrMiles
 

AABack2ARN

Medlem
@henrik_l: Varför skulle du få drygt 600 miles hos AA för sträckan HEL-GOT (det är väl 488 miles) eller tänker du på hela sträckan inklusive till Helsingfors?
 

sodaboy

Medlem
Som Gold fick jag grym uppmärksamhet på flighten CPH-LHR samt vice versa. Pursern kom fram till mig och sa att han fått ett meddelande från BAEC att jag var en viktig resenär samt att han skulle göra allt för att min flight skulle bli så angenäm som möjligt. Nästan lite genant, men angenämt vart det:).
 

doc

Medlem
Fick ingen recognition på varesig Iberia eller Iberia Express på short haul i helgen i alla fall.
 

henrik l

Medlem
@henrik_l: Varför skulle du få drygt 600 miles hos AA för sträckan HEL-GOT (det är väl 488 miles) eller tänker du på hela sträckan inklusive till Helsingfors?

Sorry, såg nog fel i hastigheten:oops: Hur som helst rasslade det in 500+90 miles på mitt AA-konto för ditresan (GOT-HEL-TMP) Spännande fortsättning följer:eek:
 

henrik l

Medlem
Flög Tammerfors-Helsingfors-Göteborg idag. Hade mitt AA-kort i bokningen där jag är kastlös numera. Men jag tog mig in i Finnair-loungen på HEL med mitt BAEC-gold och det knappades lite på datorn. När jag väl satt på min plats i economy mellan HEL-GOT så kom en av flygvärdinnorna och langade till mig en Expressen utan några vidare kommentarer. Så jag antar att min BAEC-gold syntes någonstans. Sedan är ju det stora spörsmålet om jag kommer att få 125 Avios, eller dryga 600 AA-miles för HEL-GOT:p

Där ser man, dom lyckades tydligen göra rätt i loungen på HEL: 503 miles ramlade in på mitt AA-konto för HEL-GOT och jag fick som sagt en Expressen för att min Emerald-status på BA var synlig.
 

samet

Medlem
Finnair får ju ganska ofta kritik för både det ena och andra... men recognition skall de ha beröm för.

Gjort 7 flygningar med dem sedan jag blev Platinum. Samtliga fyra long-haul har purser kommit och pratat lite extra och tackat för min lojalitet. På short-haulen är det 2 av 3 gånger.

Här har SAS något att lära. Så enkelt och tar inte mer än 20-30 sekunder för att få oss nördar på gott humör.
 

palmen

Moderator
Finnair får ju ganska ofta kritik för både det ena och andra... men recognition skall de ha beröm för.

Gjort 7 flygningar med dem sedan jag blev Platinum. Samtliga fyra long-haul har purser kommit och pratat lite extra och tackat för min lojalitet. På short-haulen är det 2 av 3 gånger.

Här har SAS något att lära. Så enkelt och tar inte mer än 20-30 sekunder för att få oss nördar på gott humör.
Sen finns det ju många som absolut inte vill ha den uppmärksamheten ombord. Omöjligt att veta innan vem som uppskattar detta.
För mig kvittar det, kommer sällan framöver något vettigt av ett sådant samtal för egen del, men det är ju positivt att veta att de har koll åtminstone istället för att på sas behöva berätta att man är Diamond när man beställer dryck.
 
Toppen