Senaste nytt

Extra recognition som One World Emerald?

AABack2ARN

Medlem
Som oneworld Emerald i form av AAdvantage Executive Platinum tycker jag nog inte det varit så mycket igenkänning inom alliansen. Förvisso mer än inom Star Alliance där jag anser den vara obefintlig (som Star Gold).

De gånger jag kan komma ihåg

Finnair shorthaul i Y: fick välja en dagstidning i samband med att de slutade dela ut tidningar till annat än C-klass passagerare
Finnair longhaul i Y: kan påminna mig en eller två gånger de kommit fram till stolen och välkomnat mig ombord (men bara när det varit låååg beläggning)

BA Shorthaul i Y eller C: Ingen extra recognition
BA Longhaul i Y eller C: Ingen extra recognition

Cathay Pacific i Y: Någon gång har de kommit ut och hälsat och vid 3 av 4 flighter har de delat ut mat till Emeralds först
Cathay Pacific i C: Kan inte påminna mig om någon extra recognition, möjligtvis att den ansvariga kommit runt på slutet och tackat för att man flugit med Cathay. Har därmot noterat att de gått runt till vad jag tror varit CX egna toppmedlemmar.

AA: Har inte flugit i Y eller C de senaste åren. I longhaul F kommer de oftast runt och pratar med alla ombord och hälsar välkommen och tackar för att man flugit med dem oavsett status

Qantas: Premium Economy personalen pratade med alla och var på underbart humör alla tre gånger oavsett vilken status passagerarna hade :)
 

Homer

Medlem
AA bjuder ju på snack och drink i inrikes boskapsklass.

När någon från BA hälsar i Club och frågar om det är något de
kan göra för en, brukar jag be dem hämta tofflor från 1:a klass.
Har funkat varje gång även om det fixats med illa dolld irritation.
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Jag är BA-gold. I business på Cathay är det nästan alltid någon som kommer och hälsar och kabinchefen brukar också dyka upp. Vill minnas att jag fick mat först vid något tillfälle när jag flög premium economy med Cathay (har fyra ben i eco+) och att någon kom och hälsade. På BA, har aldrig hänt i WT+ vad jag minns, i Club World och Club Europe har det nog hänt vi spidda tillfällen att någon hälsar.
 

Kricka

Medlem
Jag är benägen att hålla med om att det snarare "now and then" än "alltid" som man får
någon recognition på som BA Gold ombord på BA. Cathay känns som om de gör mer
förOne World Emeralds.
Lite OT men jag tycker att LH har varit snäppet bättre vad gäller recognition av Senator-
statusombord än vad BA är för sina Gold.
 

RobRoy

Medlem
Jag är BA Gold. Om man bara tittar på economy så är min erfarenhet:

Cathay - 9 av 10 ggr att någon kommer och hälsar och ger mig en flaska vatten. Ber man snällt så får man även ett glas champagne. Flyger mest shorthaul med dem, men det gäller även longhaul. De är nästan lika bra på att fråga om varmrätt (Cathay är också överlägset bäst vad gäller uppgradering)

Qatar – har bara flugit i eco med dem 8ggr (longhaul), men det har varit 6 av 8 att någon kommit och hälsat, men där brukar det sluta.

BA – vet inte hur många legs jag har med dem (många), men kan bara påminna mig att det har hänt en gång och då var det i förbifarten som det lämnades ett glas champagne i min hand (som jag inte hade bett om, men glatt mottog).

American – Har aldrig hänt och då har jag betydligt fler ben i business än i economy. Har fått gratismackan några gånger, men den har aldrig kommit med någon typ av artighetsfras.

Malaysian - ingenting
 

Senator

Moderator
Mycket intressant läsning. Jag håller med @Kricka att LH/LX/OS är mycket duktiga med SEN.

Jag har kanske tur här också som med allt annat reserelaterat. Jag har sällen problem, får alltid toppen service, och känner mig (nästan) alltid som en viktig kund på alla hotell och flygbolag där jag har status. Det är väl kanske SAS som har lite kvar :)

Men åter till kärnfrågan: ombord alla mina Club World resor har CSD kommit, om inget annat, och tackat nära landningen för att jag hade valt att resa med BA. Inte missat en gång som jag kan minnas... På AA har jag alltid också fått toppen bemötande. Ett särskilt bra minne är LGA-RIC med en AA Eagle ERJ-145. Drinkvouchers i Adm Club var otaliga och ombord kom flygvärdinnan först till mig och mitt resesällskap med erbjudande om vad som helst av snack och drinkar..

Jag får alltid mer uppmärksamhet med OW Emerald på partners, än vad jag får som Star Gold (SEN/EBG) på United, Thai, eller Singapore.
 

trekker

Medlem
Jag har blivit personligen valkomnad 3 ggr sedan jag blev BAEC Gold, 2 av gangerna var senasta resan (2 av 4 leg) - de gick runt med en surfplatta av nagot slag och letade ratt pa alla Gold. Det verkade vara ca 5-6 stycken pa inrikes MAN-LHR och ungefar lika manga pa LHR-HEL. De gick valkomnade bade i CE och Eco. Jag sag dessutom att killen i Eco fick en flaska champagne - har man ratt till detta i Eco som Gold eller testade han lyckan?
 

NotRyan

Medlem
När jag har åkt Cathay har dom alltid frågat mig först vad gäller mat, serverat mig maten först, kommit med preflight-Champagne den gång jag åkt economy. BA är lika dåliga på att uppmärksamma sina Golds som SAS är att uppmärksamma EBD...
 

lunne

Medlem
Qatar verkar duktiga på att uppmärksamma gäster som innehar One World Emerald. 3 av 4 gånger i ekonomi har de kommit och hälsat samt tagit matorder på förhand.
 
Toppen