Senaste nytt

Eventuell tidigare leverans av A350 till SAS?

Foto: Airbus
47cbd922946a8657c542ea0e6f2e2e33.jpg
 
Det är alltid trevligt med en ny flygplansmodell. Fast jag tycker nog att det är lite för upphaussat med SAS nya A350. Jag flög själv för första gången A350 med Singapore Airlines för några vecka sedan. Trots att jag nog får räkna mej som flygnörd vill jag påstå att denna flygplansmodell inte var någon större revolution. Det var ingen större skillnad att flyga denna eller A330/A340. Kanske lite tystare men det var inte något man direkt tänkte på. Däremot var stolarna i business på SQ betydligt hårdare och obekvämare att ligga i än vad SAS har på sina A330/A340. Får hoppas SAS har en bättre stol i sina nya A350.
 
Det är alltid trevligt med en ny flygplansmodell. Fast jag tycker nog att det är lite för upphaussat med SAS nya A350. Jag flög själv för första gången A350 med Singapore Airlines för några vecka sedan. Trots att jag nog får räkna mej som flygnörd vill jag påstå att denna flygplansmodell inte var någon större revolution. Det var ingen större skillnad att flyga denna eller A330/A340. Kanske lite tystare men det var inte något man direkt tänkte på. Däremot var stolarna i business på SQ betydligt hårdare och obekvämare att ligga i än vad SAS har på sina A330/A340. Får hoppas SAS har en bättre stol i sina nya A350.

Har flugit mycket business i Dreamliner och A350 med olika bolag och tycker skillnaden är riktigt stor. Större fönster, tystare men framförallt skillnaden i kabintryck och luftfuktighet som gör att jag upplever flygningen som betydligt behagligare.

Har hunnit med Thai (båda), Singapore Airlines (båda), Asiana (A350), Ethiopian (båda), Royal Jordanian (787), Qatar (båda), Philippine Airlines (A350), Aeromexico (787), Latam (787)
 
Toppen