Senaste nytt

Eurobonus X 4 (apr-jun) tråden för "milage runs"

Hur löste du gatepersonalen på Arlanda? Måste ju sett tämligen suspekt ut att åka på enkelbiljett. Enligt dig så är det ju transfer, men enligt biljetten så är ju din slutdestination Barcelona.
Jag har åkt en ihopplockad resa med enkelbiljetter med transit i land jag inte har visum att gå in i. KLM ville inte boarda mig utan visum eller transit, men det var inga problem att visa enkelbiljetten vidare från Beijing dagen därpå för att bli ok.

Jag har åkt en ihopplockad resa med enkelbiljetter med transit i land jag inte har visum att gå in i. KLM ville inte boarda mig utan visum eller transit, men det var inga problem att visa enkelbiljetten vidare från Beijing dagen därpå för att bli ok.

Under corona-lockdown? Det är inga problem att göra som du beskriver i vanliga fall, men saker är annorlunda nu...

Upplever det som svårt att genomföra min milage run för återkvalificering till EBD när SAS ställer in reser till höger och vänster.... Har hittills i maj fått 12 flygningar inställda. Dock inget ont som inte har något gott med sig. Har snart återkvalificerat till guld genom poängkreditering för inställda resor :) Inte vad jag hoppades på då jag längtar efter att flyga men en bra bit på vägen mot EBD.

Har ni koll på hur mycket poäng ni får för ggr4 resor? Gbg - Alicante skull ge ge 2450p vägen ner och 3000 vägen upp via Cph/Arn/Gbg.
Bägge resorna krediteras med 1500 basepoäng. Så var inte dealen vilken var 2450 basepoäng vägen ner + 2450 statuspoäng*3 resan ner och
3000 basepoäng + 3000*3 statuspoäng resan tillbaka. SAS+ givetvis... ALC --> GOT ombokades så inte via CPH utan ALC-ARN-GOT men det ska ju inte påverka.

Har ni koll på hur mycket poäng ni får för ggr4 resor? Gbg - Alicante skull ge ge 2450p vägen ner och 3000 vägen upp via Cph/Arn/Gbg.
Bägge resorna krediteras med 1500 basepoäng. Så var inte dealen vilken var 2450 basepoäng vägen ner + 2450 statuspoäng*3 resan ner och
3000 basepoäng + 3000*3 statuspoäng resan tillbaka. SAS+ givetvis... ALC --> GOT ombokades så inte via CPH utan ALC-ARN-GOT men det ska ju inte påverka.
Du kan behöva kontakta kundtjänst

De 3x extra poängen räknas endast mot status, och kommer INTE synas i historiken. På samma vis som poäng från EB MC.

Toppen