Senaste nytt

Eurobonus Mastercard poängboost 25 poäng, 21-24 april 2017

mha321

Medlem
Värt att notera kan vara att länken kom som en del i ett annat mail, det var inte en länk om bara detta erbjudande. För den som vill bedriva lite detektivarbete i mailboxen var ärenderaden "Fira med oss – EuroBonus 25 år" på mitt. Mastercard-erbjudandet står en bit nedanför erbjudandet om rabatterade bonus-biljetter.
 

Apanssonz

Medlem
Fick detta svar från SAS-chatt vilket ger lite hopp:


Support: Tack, vänta kvar lite så ska jag kolla med vår Eurobonus-support om det här.
Jag: Tack :)
Support: De kunde inte se några fel och du är även prenumerant för våra nyhetsbrev. De här mailen skickas ut i omgångar, så avvakta så bör det dyka upp. Skulle det inte ha hänt något imorgon innan kl 17 kan du återkomma så får vi undersöka saken igen.
Jag: Okej, får göra det, men är detta ett erbjudande som alla är berättigade till som SAS Mastercard-innehavare?
Support: Ja, det ska gälla alla kunder enligt info jag fick från vår support.
Support: Finns det något annat jag kan hjälpa till med?
Jag: Förstår tack! Då är jag nöjd!
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Härligt! Nu blir CSN glada som får en extra avbetalning av mitt studielån ;)
Tänk bara på att betalningen flaggas som en kontantbetalning på något sätt i systemet. (Förutsätter att du tänkt betala direkt på CSN:s sida) Det ger poäng som vanligt och inga avgifter osv, men samma spärr som vid bankomatuttag finns så det är max 10 000 kr per dygn (om jag minns rätt). Ska du betala mer än så så får du dela upp betalningarna med minst 24 timmars mellanrum. Kan vara bra att veta så att man inte sitter där sista dagen och då inte kan göra betalningen osv.
 

Apanssonz

Medlem
Har ni någon aning huruvida insättning till Unibet eller liknande fortfarande fungerar (och är poänggivande)? I fall det är möjligt, ses det som en kontantbetalning det med?
 
Har ni någon aning huruvida insättning till Unibet eller liknande fortfarande fungerar (och är poänggivande)? I fall det är möjligt, ses det som en kontantbetalning det med?
Vet ej, men det borde vara poänggrundande. Däremot så lär spelbolagen vara rätt snabba på att stänga av kontot om man inte omsätter pengarna innan man plockar ut dem.
 

Dr. Miles

Expert
Ok! Ja, absolut visst är det så. Sen om jag omsätter det till odds 1.01 i odds så lär man få casha ut sen även om det svider lite för dom ;)
Men sätter spelbolaget inte pengarna tillbaka till samma kreditkort som du har använt för top-up? I så fall tjänar du inte några poäng i slutändan om du inte tänker att säga upp kreditkortet.
 

Apanssonz

Medlem
Men sätter spelbolaget inte pengarna tillbaka till samma kreditkort som du har använt för top-up? I så fall tjänar du inte några poäng i slutändan om du inte tänker att säga upp kreditkortet.

Prövade igår med mindre summa: satte in via kortet, omsatte på poker och tog ut samma kväll via banköverföring :) Dock tar det väl några dagar innan jag ser ev registrering av poäng?
 

STJ

Medlem
Från ATG sätts pengarna in till förvalt bankkonto. Vet dock inte om de har omsättningskrav innan uttag.
 
Toppen