Senaste nytt

Eurobonus loyalty 3.0

Canadien

Medlem
"För att boka med poäng under populära resetider rekommenderar vi att du kontrollerar tidigt.

Ehh. Jul och sommar blockar de ju och släpper inget förrän 90-120 dagar innan. Nåja, det låter ju som att de iallafall funderar på att släppa på fler platser, tror dock inte det gäller longhaul, och troligen inte Business.
 

agehall

Medlem
Det där är ju samma typ av reklam som när de föreslår att man ska flyga till BKK med SAS. Har inte så jättemycket med verkligheten att göra.
 

Krotan

Medlem
Ehh. Jul och sommar blockar de ju och släpper inget förrän 90-120 dagar innan. Nåja, det låter ju som att de iallafall funderar på att släppa på fler platser, tror dock inte det gäller longhaul, och troligen inte Business.

Fast i år verkar det ha skett en "viss förändring" på just blocken över jul.
300 dagar innan avgång släppte dom exakt 2 awardplatser i C på alla flighter jag kikade på intra europa. I detta fallet var det ARN-MUC och CPH-MUC i mellandagarna jag behövde boka men varje avgång hade två platser tillgängliga i C till random destination.
Inte supermkt men ändock en förbättring mot tidigare när det varit blockat helt.
 

Canadien

Medlem
Fast i år verkar det ha skett en "viss förändring" på just blocken över jul.
300 dagar innan avgång släppte dom exakt 2 awardplatser i C på alla flighter jag kikade på intra europa. I detta fallet var det ARN-MUC och CPH-MUC i mellandagarna jag behövde boka men varje avgång hade två platser tillgängliga i C till random destination.
Inte supermkt men ändock en förbättring mot tidigare när det varit blockat helt.
Ah, OK. Jag kollar bara longhaul.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tror inte intra EU varit blockat - i alla fall inte i någon vidare omfattning. De få bonusresor jag bokat inom Europa har varit antingen på sommaren eller just under mellandagarna (fast det sistnämnda var nog faktiskt inrikes när jag tänker efter). Till Europa har det rört sig om Frankfurt, Amsterdam och Hamburg har jag för mig. Alla i juli eller augusti. Dock var detta mer än 5 år sedan.
 

Krotan

Medlem
Ja, precis. Har det verkligen varit blockat intraEU? Jag bokade 2 platser CPH-CDG i mars för resa den 2/1 2019.

Jag brukar göra en tripp över nyår och hänger på låset med bokningarna. Alltid fått åka tex ARN-FRA-LHR för att positionera till London. Varit helt svart i kalendern från någon vecka innan jul till någon vecka efter nyår.
Inga Sas till FRA eller MUC har funnits heller tidigare år.

@aruba1: Bevisar ju bara min tes att det öppnats upp för jul/nyår 2018/2019 att även du lyckats boks intraEU.
 

Krotan

Medlem
Jag tror inte intra EU varit blockat - i alla fall inte i någon vidare omfattning. De få bonusresor jag bokat inom Europa har varit antingen på sommaren eller just under mellandagarna (fast det sistnämnda var nog faktiskt inrikes när jag tänker efter). Till Europa har det rört sig om Frankfurt, Amsterdam och Hamburg har jag för mig. Alla i juli eller augusti. Dock var detta mer än 5 år sedan.

Tror inte sommar varit blockat, bara jul/nyår (min egen erfarenhet bara baserat på senaste fyra årens nyårsbokningar).
 
Toppen