Senaste nytt

Eurobonus loyalty 3.0

Fast, hade inte status på spend (baserat på hur mycket naturligtvis) resulterat i VÄLDIGT många fler EBD ombord?
 
Ofta är det väl en kombination som flygbolag använder sig av. Spend på egna bolaget plus miles inom alliansen eller segment. American t ex som för att nå OWE har detta krav

But to get top-tier Executive Platinum status, you’re required to shell out $12,000 in airfare with American in addition to flying 100,000 miles or 120 segments.
 
Det är Eurobonus vi pratar om. Nivåerna skulle väl bli typ 10/25/50kSEK för EBS/G/D...
Förstår sarkasmen i din post. Tror dock att man realistiskt borde lägga sig åtminstone på det dubbla. För min del helst tre- eller fyrdubbla. Åtminstone för Gold och Diamond. Var silver skulle hamna är väl eg strunt samma.
 
SAS mål är väl inte att få en liten grupp som man ger ypperlig service utan en stor massa som man ger mellanmjölk. Lägsta möjliga krav för EBG utan att man drar ögonen på sig från StarAlliance HQ

Exakt så resonerar SAS. Syftet med EB är att få befintliga kunder att resa mer, inte att premiera befintliga kunder. Införandet av FT och lounge för EBS är ett tydligt steg i den riktningen, där de som flugit in ett silverkort i tjänsten ska lockas att även boka familjens sommarsemester med SAS.
 
Det är väl iofs målet för alla bonusprogram. De är inte primärt skapade för att göra det bättre för kunden utan för att öka intäkterna för företaget. Att göra så att kunden trivs eller att de upplever att de tjänar något på att vara medlem, ökar kundens vilja att spendera. Programmen är utformade så att de ska ge förhoppningsvis maximal avkastning.

Ett flygbolag baserat i en region med många köpstarka kunder har man råd (och måste man) lägga nivåerna högre och göra belöningarna större. Det går bra för Lufthansa och BA att ligga där man gör men om SAS skulle försöka sig på samma segment skulle det knappast hålla.

Edit:citerade fel inlägg
 
Last edited:
Toppen