Senaste nytt

Eurobonus loyalty 3.0

Aprilskämt ska ha en skämtsam historia, inte en historia om hur verkligheten borde vara.

Hur kul är det att läsa aprilskämtet

"FN har beslutat att alla krig är slut så nu är det så. Alla som krigade nyss har genast slutat och sitter och röker pipa på toppen av Mont Royal"

Artikeln ligger ju kvar idag, 2 april, och det är ju en rätt vettig setup. Får väl sikta på 180,000 poäng då...

Om vi resonerar lite kring detta då...

SAS har redan idag fyra nivåer - silver, guld, diamant och pandion. Detta skulle alltså bli en femte eller möjligen ersätta pandion.

Att SAS skulle införa en femte nivå är väl iofs inte omöjligt men snacka om att göra saker röriga. De klarade inte av att hantera EBG ordentligt innan EBD infördes och det har tagit 2 år att få någon som helst fason på EBD.

Om det är för att ersätta EBD så skulle kraven höjas markant, vilket i sig inte är dåligt, men jag ser inte riktigt att det skulle komma som enda förändring.

Om man tänker sig detta som ny ersättare för EBP, så sänker man istället kraven rejält och jag har svårt att se att man skulle kunna upprätthålla de mjuka förmåner som EBP ändå får.

Näe, tittar man på detta och resonerar lite kring det så är enda slutsatsen jag kan komma fram till att det måste vara ett april-skämt.

Nu är jag inte lika insatt som många av er, men är det inte en *A nivå som avses, inte Eurobonus? Alltså Pandion blir del av nya *A FIRST medan Diamond och lägre blir kvar som *A Gold. Så läser jag det iaf och blir skämtet ännu sämre :). Vi får väl se.

Nu är jag inte lika insatt som många av er, men är det inte en *A nivå som avses, inte Eurobonus? Alltså Pandion blir del av nya *A FIRST medan Diamond och lägre blir kvar som *A Gold. Så läser jag det iaf och blir skämtet ännu sämre :). Vi får väl se.
Med tanke på vad HON kräver idag har jag väldigt svårt att tro det. 180k miles är vääääldigt lite.

Tror också att detta är ett Aprilskämt........

Men lite rykte/tolkningar så blir det förändringar tror jag av både EBP/EBD till hösten.
(Jag lär 2016 hamna runt 200K EB-poäng dvs en bit ifrån EBP, men med SEK räknat kanske en tum närmare :))

Kul...Danskdjävlar...

"(Vi skal gøre opmærksom på at denne artikel var i anledningen af 1. april og derfor ikke sand. SAS har ikke offentliggjort noget omkring et nyt status-niveau)."

Toppen