Senaste nytt

Eurobonus loyalty 3.0

Längre intervju i Dagens Næringsliv med Eivind idag. City lounges has nämnts i en annan tråd, och här kommer det igen.

"For å holde på disse gullkundene, vil SAS nå bygge ut flere medlems-lounger. Tusen kvadratmeter skal nå bygges i innenriksterminalen på Gardermoen, og neste steg er å opprette SAS-lounger inne i sentrum av Oslo, Stockholm og København.

– Den første city lounge-en kommer i Stockholm snart, sier Eivind Roald i SAS."

– Ikke sikkert at flyreiser er fremtiden (DN+) -DN.no

Det snackas också mycket om tredjepartsprodukter, att nyttja Eurobonus för andra intäktskällor. "Et annet tilbud SAS vurderer, er en Airbnb-modell der Eurobonus-medlemmene kan leie ut egne leiligheter og hytter til andre bonusmedlemmer."

"SAS samarbeider nå med IBM og Apple om å utvikle den nye medlemsplattformen, som også skal ha netthandel implementert.
– Vi ser på å ha online-matkjeder. Tenk å komme hjem etter en reise og innkjøpene er allerede på trappen, sier Roald."

Personligen tror jag inte ett smack på att de här extratjänsterna kommer ha något värde för mig som medlem. Det blir så halvdant när det inte är kärntjänsterna. Jag kommunicerar redan bra med Messenger och Skype. Vill jag hyra någon annans boende går jag hellre till Airbnb då utbudet alltid kommer vara större. Visst, några extrapoäng skulle väl kunna få mig att handla en matkasse via en SAS-portal istället, men frågan är om det är värt teknikhasslet det medför.

Fokusera på att leverera en bättre flyg- och markprodukt istället.
 
Kanske en dum fråga, men hur tror ni att det ska fungera med cityloungerna?

Är det tänkt att man ska vänta på taxi/Arlanda Express där? Eller att det är öppet för EBG/EBD att ta en fredagsöl där på väg hem från jobbet?
 
Kanske en dum fråga, men hur tror ni att det ska fungera med cityloungerna?

Ser bara tre användningsområden
1. Ett ställe att hänga i väntan på att affärerna öppnar när man åker ner till Stockholm över dagen för att shoppa.
2. Ett ställe att hitta rena toaletter på under dagen
3. Ett ställe att äta gratis lunch under tjänsteresor när man är snål.
 
Längre intervju i Dagens Næringsliv med Eivind idag. City lounges has nämnts i en annan tråd, och här kommer det igen.

"For å holde på disse gullkundene, vil SAS nå bygge ut flere medlems-lounger. Tusen kvadratmeter skal nå bygges i innenriksterminalen på Gardermoen, og neste steg er å opprette SAS-lounger inne i sentrum av Oslo, Stockholm og København.

– Den første city lounge-en kommer i Stockholm snart, sier Eivind Roald i SAS."

– Ikke sikkert at flyreiser er fremtiden (DN+) -DN.no

Det snackas också mycket om tredjepartsprodukter, att nyttja Eurobonus för andra intäktskällor. "Et annet tilbud SAS vurderer, er en Airbnb-modell der Eurobonus-medlemmene kan leie ut egne leiligheter og hytter til andre bonusmedlemmer."

"SAS samarbeider nå med IBM og Apple om å utvikle den nye medlemsplattformen, som også skal ha netthandel implementert.
– Vi ser på å ha online-matkjeder. Tenk å komme hjem etter en reise og innkjøpene er allerede på trappen, sier Roald."

Personligen tror jag inte ett smack på att de här extratjänsterna kommer ha något värde för mig som medlem. Det blir så halvdant när det inte är kärntjänsterna. Jag kommunicerar redan bra med Messenger och Skype. Vill jag hyra någon annans boende går jag hellre till Airbnb då utbudet alltid kommer vara större. Visst, några extrapoäng skulle väl kunna få mig att handla en matkasse via en SAS-portal istället, men frågan är om det är värt teknikhasslet det medför.

Fokusera på att leverera en bättre flyg- och markprodukt istället.
Håller med till fullo. Framförallt förstår jag inte hur SAS skall kunna dra in några större pengar på allt runtom. Visst jag själv är väldigt tacksam och (och säkert många här på forumet) är rätt slavisk på att samla poäng på alla möjliga sätt genom shopping, el, försäkring, kampanjer osv men jag tror tyvärr för SAS att vi är en extrem minoritet. Skulle vara intressant att se vad de egentligen drar in på extratjänsterna. Samt kostnad.
 
Håller med till fullo. Framförallt förstår jag inte hur SAS skall kunna dra in några större pengar på allt runtom. Visst jag själv är väldigt tacksam och (och säkert många här på forumet) är rätt slavisk på att samla poäng på alla möjliga sätt genom shopping, el, försäkring, kampanjer osv men jag tror tyvärr för SAS att vi är en extrem minoritet. Skulle vara intressant att se vad de egentligen drar in på extratjänsterna. Samt kostnad.
En fråga med sådana extra tjänster är ju vad som faktiskt är sas och vad som de vara lånar ut namn och medlemsdatabas till.

Shoppingportalen är väl tex inte alls sas som kör utan någon helt annan om jag förstått?

Alltså det är inte ens sas produkt med outsourcad personal, utan affären går snarare åt andra hållet. Därmed torde både risk och reward vara lägre, men det är ett sätt att ta in lite mer pengar på eurobonus-registret.
 
Längre intervju i Dagens Næringsliv med Eivind idag. City lounges has nämnts i en annan tråd, och här kommer det igen.

"For å holde på disse gullkundene, vil SAS nå bygge ut flere medlems-lounger. Tusen kvadratmeter skal nå bygges i innenriksterminalen på Gardermoen, og neste steg er å opprette SAS-lounger inne i sentrum av Oslo, Stockholm og København.

– Den første city lounge-en kommer i Stockholm snart, sier Eivind Roald i SAS."

– Ikke sikkert at flyreiser er fremtiden (DN+) -DN.no

Det snackas också mycket om tredjepartsprodukter, att nyttja Eurobonus för andra intäktskällor. "Et annet tilbud SAS vurderer, er en Airbnb-modell der Eurobonus-medlemmene kan leie ut egne leiligheter og hytter til andre bonusmedlemmer."

"SAS samarbeider nå med IBM og Apple om å utvikle den nye medlemsplattformen, som også skal ha netthandel implementert.
– Vi ser på å ha online-matkjeder. Tenk å komme hjem etter en reise og innkjøpene er allerede på trappen, sier Roald."

Personligen tror jag inte ett smack på att de här extratjänsterna kommer ha något värde för mig som medlem. Det blir så halvdant när det inte är kärntjänsterna. Jag kommunicerar redan bra med Messenger och Skype. Vill jag hyra någon annans boende går jag hellre till Airbnb då utbudet alltid kommer vara större. Visst, några extrapoäng skulle väl kunna få mig att handla en matkasse via en SAS-portal istället, men frågan är om det är värt teknikhasslet det medför.

Fokusera på att leverera en bättre flyg- och markprodukt istället.

Helt enig i att fokus ska vara på flyg-och markprodukt. Där finns oändligt mycket att göra.

Dock, om något, skulle jag tycka att det är bra att ha en påse mat ståendes framför dörren på torsdagkvällarna när kylen gapar tom.
Jag ser faktiskt stor potential i det, men sedan är frågan hur SAS bör involvera sig i det.
 
Toppen