Senaste nytt

Eurobonus julkalender 2024

Dubbla bonuspoäng men inga nivåpoäng kom in 2 dagar efter ankomst , får väl bli ett mail till sas (för visst skulle man få dubbla nivåpoäng också på den här kampanjen?)
IMG_4695.jpeg

Alltså, den här kamapnjen är ju helt kocko. Normalt sett har även buggarna logik, dvs fungerar det inte i ett fall så förväntas det inte fungera i alla liknande fall heller. Nu har jag efter 2 ben till BKK fått:

1. Utresa, bonus och nivåpoäng som vanligt helt utan kampanj
2. Hemresa, bonus och nivåpoäng som vanligt helt utan kampanj + "Double up" med bara bonuspoäng dubblade
3. En osynlig justering på nivåpoäng motsv ett ben (hemresan) som bara syns i totalen

Man måste alltså både ha koll på alla transaktioner och alla ackumulatorer, för att efter resan bencha mot vad man borde fått (2x på bonus, 2x på nivå). Nu ska jag allstå claima en "double up" för utresan och sedan ha koll på att det dels kommer en transaktion som höjer bonuspoäng med 13 125 och att nivåpoängen magisk ökar med 7500.

Ärligt talat, har supporten ens koll på vad man fått eller ej? Det känns som att man kan claima vad som helst och så lägger de til det...

Flög 27 mars från BKK till CPH på en Business PRO biljett. Fick inga dubbla poäng vare sej bonus eller nivå. Mejlade guldsupporten. Nu efter 10 dagars handläggningstid !!! får jag svaret att handläggaren ser att jag saknar dom dubbla poängen. Så därför skickar hon ärendet till den särskilda avdelningen som hanterar just missade poäng för denna kampanj!!!

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Att SAS gick i konkurs framstår som mer och mer begripligt. Alltså handläggaren ser att det blivit fel men får tydligen inte rätta till felet! Kan inte vara särskilt utvecklande att jobba under sådana förhållanden.

Alla ni som på detta forum bidrar med positiva nyheter från SAS och verkar ha kontakter till företaget vad säger ni? Finns det några kommentarer från företaget om vad misslyckandet med denna kampanj beror på? Hur ser man på situationen och hur man hanterar detta. Vad är orsaken?

Kampanjen publicerades den 4 december 2024. Beslutet om hela julkalenderkampanjen borde väl ha tagits minst ett par månader tidigare. Kampanjen startade 1 mars och pågår till och med maj månad 2025. Alltså mer än en tredjedel av kampanjperioden återstår. Jag bedömer att man har haft tillräcklig tid på sej att få till en teknisk lösning på registreringen av poängen för denna poäng. Det är ju inte raketforskning det handlar om.

• Gilla
Reactions: hco
Flög 27 mars från BKK till CPH på en Business PRO biljett. Fick inga dubbla poäng vare sej bonus eller nivå. Mejlade guldsupporten. Nu efter 10 dagars handläggningstid !!! får jag svaret att handläggaren ser att jag saknar dom dubbla poängen. Så därför skickar hon ärendet till den särskilda avdelningen som hanterar just missade poäng för denna kampanj!!!

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Att SAS gick i konkurs framstår som mer och mer begripligt. Alltså handläggaren ser att det blivit fel men får tydligen inte rätta till felet! Kan inte vara särskilt utvecklande att jobba under sådana förhållanden.

Alla ni som på detta forum bidrar med positiva nyheter från SAS och verkar ha kontakter till företaget vad säger ni? Finns det några kommentarer från företaget om vad misslyckandet med denna kampanj beror på? Hur ser man på situationen och hur man hanterar detta. Vad är orsaken?

Kampanjen publicerades den 4 december 2024. Beslutet om hela julkalenderkampanjen borde väl ha tagits minst ett par månader tidigare. Kampanjen startade 1 mars och pågår till och med maj månad 2025. Alltså mer än en tredjedel av kampanjperioden återstår. Jag bedömer att man har haft tillräcklig tid på sej att få till en teknisk lösning på registreringen av poängen för denna poäng. Det är ju inte raketforskning det handlar om.

För det första gick SAS inte i konkurs.

För det andra så hade du en dag på dig att registrera dig för dessa dubbla poäng? Så frågan är egentligen hur många som hann registrerade sig? Absolut trist om det inte fungerar men om det är något tekniskt fel som upptäckts i efterhand av SAS så förstår jag att man inte kan lägga hur mycket resurser som helst på detta.

Hmmm… njaeee… ok SAS genomförde en rekonstruktion, tyvärr ofta det misstolkas med konkurs.

Så som jag tolkar att gemene man här nu klagar på är att när nu ett så stort bolag som SAS har olika erbjudanden så hoppas ”publiken”/privatpersoner/retail/kunderna att ”det stora bolaget” ska (kunna) genomföra/”honor” sina erbjudanden/åtaganden utan att man som privatperson (lilleplutt) ska behöva driva enskilda privata ”case” för att få det stora bolaget att uppfylla sina erbjudanden. (I detta fall - hur många går miste om dubbla poäng pga sin okunskap?)

Och ja, om man som ett bolag har utlovat saker/tjänster etc antar jag (o regelverk) att bolaget gör allt i sin makt att uppfylla utfästelsena oavsett hur mycket tid det tar eller hur få som anmält sig. Intiativet kom ju trots allt från det stora bolaget och inte från den privata individen. Allt annat är i min bok att jämföras med falsk marknadsföring.
Men med det sagt är jag ändå väldigt nöjd med 2024 års julkalender.

Toppen