Senaste nytt

Eurobonus Everyday lanserat

Fungerar det fortfarande så här dåligt?
Jag har inte riktigt orkat hålla reda på vilka butiker som ingår men har köp på rituals som inte kommit in i "everyday" listan på 2+ veckor.
Satte mig att scanna efter poäng bakåt i tiden på EB kontot och hittar inte en enda transaktion som skulle ha med everyday-koppling att göra.

Jag har inte orkar engagera mig så mycket senaste halvåret med mycket jobb. Faktiskt skippat en del efterregistreringar vet jag med mig.

Numera kommer dock kanske hälften faktiskt in automatiskt. Jag har dock ett uselt exempel från förra helgen som jag dock ska ta tag i om det inte kommer in. Bodde på ett dyrt hotell (4k/natt) men fick bara poäng för en GT i baren som jag betalade direkt där. Lustigt sammanträffande eller? Gäller alltså fortsatt att följa med vid större köp.

Så trist att Everyday inte blivit mer än vad det blivit. Trodde mycket på det när det lanserades men funktion och utbud blir ju bara sämre och sämre. Kan inte ligga i nåns intresse att det inte fungerar bättre? Faller sig så väl att jag kan utnyttja 100p restaurangerna i Malmö ganska ofta till bra summa men det är i princip alltid efterregistrering som gäller. Jag skulle så gärna vilja ha siffror på shoppingportalen och Everyday. Jobbet som krävs för att få dessa poäng är egentligen sanslöst. Har så svårt att se gemene medlem gå igenom det man själv gör. Känner många ”vanliga” EB medlemmar som är lagom intresserade och har inte hört en enda som nämnt vare sig Everyday eller shoppingportalen.

Det är ju en "fire & forget" lösning, där man ska regga sitt kort och sedan ska man bara shoppa på och poängen ska trilla in av sig själva. Så de flesta som har reggat sig följer säkert inte upp alls, precis som jag inte gjorde . Men det är riktigt tråkigt.

Kanske är det en del av affärsiden. Och SAS bryr sig knappast, det kommer in lite småköp av poäng från loyal solutions och de är nöjda med det.

Det är ju en "fire & forget" lösning, där man ska regga sitt kort och sedan ska man bara shoppa på och poängen ska trilla in av sig själva. Så de flesta som har reggat sig följer säkert inte upp alls, precis som jag inte gjorde . Men det är riktigt tråkigt.

Kanske är det en del av affärsiden. Och SAS bryr sig knappast, det kommer in lite småköp av poäng från loyal solutions och de är nöjda med det.
Är väl så men kan också tycka att de därför borde finnas mer intresse av att få det att fungera bättre.
När man signar upp sig som ny medlem, ingår det ett steg där man får möjlighet regga sina kort?
Var inte på D-eventet men var det en monter där det marknadsfördes och man kunde regga sina kort. Nog för att det säkert är många där som kanske har koll men jag tvivlar.
Inte sett en enda kampanj för shopping eller Everyday i loungerna.
Varför inte försöka ha en generell EB-monter där hela programmet med shopping och Everyday marknadsförs istället för bara kreditkorten när de kör sina kampanjer på flygplatserna. Iof antagligen Amex som står för dem men att köra något gemensamt kan inte skada eller vara svårt att få till.
Istället för att skicka 45 mail om att ”Möt våren i Europa”, ”Let’s go west”, ”Soliga priser till medelhavet” kan kanske något ibland ha huvudfokus på Everyday eller shopping. Förekommer ytterst sällan vad jag märkt, mest är det små notiser i ett Mail med annat.
Samtliga inblandade förlorar som det är nu. Butikerna/restaurangerna/hotellen etc får ingen merförsäljning värd namnet, medlemmen inga poäng, SAS och loyal solutions inga pengar.

Är det för fler än mig som den här helt verkar ha slutat maila ut?

Har haft både köp som gått igenom rätt och köp där jag fått efterrregistrera på sistone, och i inget av fallen har jag fått ett mail om att poängen är på väg eller har dykt upp. (Men de har dykt upp)

Jag tänkte att jag kanske råkat stänga av någon inställning någonstans, men jag hittar ingen inställning specifikt för EB Everyday...

Är det för fler än mig som den här helt verkar ha slutat maila ut?

Har haft både köp som gått igenom rätt och köp där jag fått efterrregistrera på sistone, och i inget av fallen har jag fått ett mail om att poängen är på väg eller har dykt upp. (Men de har dykt upp)

Jag tänkte att jag kanske råkat stänga av någon inställning någonstans, men jag hittar ingen inställning specifikt för EB Everyday...
Ingen känsla än om slutat helt men jag har definitivt fått mindre på slutet. Dock har alla poäng kommit in utan problem.

Foodora och Wolt får jag kontinuerligt när det används, men vissa andra butiker är sega. Jobbigare är att man inte kan registrera förrän efter 37 dagar efter...

Något nytt på G?
Skärmavbild 2024-01-10 kl. 08.43.53.png

Värdet av att shoppa med sina EB poäng tror jag kommer vara fortsättningsvis dåligt, men såklart nyfiken på nya sätt att tjäna in fler.

Tror det faktiskt ligger i fel tråd - läser man pressreleaseer, tex https://www.einpresswire.com/articl...g-och-betall-sningar-mellan-sas-och-pointspay. så handlar det om online shopping, inte "everyday"-liknande. De har ttydligen tex patent på en "cash and points slider", så den sägs vara något jättemagiskt (obs! Vissa spår av ironi)

Frågan är väl om gamla varianterna för online earn-and-spend åker ut eller om de blir kvar också.--

För övrigt verkar det vara samma som redan Miles&More och FlyingBlue har? Någon som hunnit prova där?

Toppen