Samosaguas
Medlem
Kan rapportera att mitt besök på Kalf & Hansen som betalades med Amex i förra veckan fortfarande inte registrerats. Får väl bli ett försök att efterregistrera. Ingen bra start för min del på detta nya system.
@lindblom Är du helt säker på att du använde ett kopplat kort? Vi är två personer i tråden som fått bekräftelse därifrån efter köp med Amex. Jag betalade vid bordet och fick ett specificerat kvitto direkt från den handhållna terminalen. Betalade du vid kassan eller bordet?
SM-burgaren är riktigt bra och med trevligare lokaler, bordsservice samt EB föredrar jag just nu dem framför BmB.
Nu plingade det till i inboxen att det är poäng på väg. Trodde att det var inköpet på Rituals innan jul som äntligen hade registrerats, men icke, det var ett köp 3 januari som ska ge hela 3 poäng! Blev lite konfunderad över vad det kunde vara, så fick logga in, och uppenbarligen fick jag poäng för Hellasbadet. Enligt everyday-sidan så ska det dock ge 50p/100SEK och jag betalade 70kr där, så tycker ju att jag borde ha fått lite mer än 3 poäng...
(Rituals-köpet var med Amex, Hellas med Mastercard)
Någon som råkat ut för "funkade nästan" I denna kontext? Jag käkade lite nudlar på Papa Ramen i dronningens by. Mitt EB-kopplade revolut användes för betalning. Fick hyfsat snabbt in 47 poäng för ett köp på ~300dkk. Står 100p/100dkk för detta ställe.![]()
Missade den.Ja, se min erfarenhet ovan från Hellasgården. Fick 3 poäng istället för 35 (eller är det 28 det borde ha varit om poängen räknas på summan utan moms?).