Senaste nytt

Eurobonus + Elgiganten = Sant

maswan

Medlem
Funderar på att skaffa en robotdammsugare, någon som har erfarenhet från denna?

iRobot Roomba 960 robotdammsugare - Dammsugare och rengöring - Elgiganten

Jag har ett par dagar erfarenhet av den från att ha köpt den på den här kampanjen förra helgen. Den verkar typ funka. Något specifikt du vill veta? Den kör runt och samlar upp damm och katthår. Jag har dock inte så mycket att jämföra med, har bara haft en äldre Roomba en gång i tiden som jag räddade från skroten en stund med en större rengöring (den dog lite senare med dött batteri), och den här är bättre.

Med katter i lägenheten så får man köra lite större rengöring än bara tömma behållaren efter den har kört runt ett tag, men det tar inte mer än en minut eller två att plocka loss katthåret kring rullarna/borsten. Det enda andra som är lite negativt är att små trasmattor knuffar den ihop istället för att köra upp på, men den tar sig upp OK på de större vi har.
 
Kan man ta en produkt och skriva på företaget där man jobbar men själv få eurobonuspoängen? Företaget kräver bara att deras namn står med på kvittot.

Borde inte vara något problem, det gör jag jämt med eurobonus shoppen.
Men om du är osäker så kan du ju bara ta ett kassakvitto, där står ju inget namn och skatteverket godkänner dessa då du redovisar som privat utlägg, det viktiga är att det då inte står ditt namn, det bör vara helt utan namn.
Vid större belopp behöver köparen finnas med på kvittot/fakturan för att kunna dra ingående moms. Även momsregnr/orgnr ska vara med. Men i praktiken så kollas detta sällan vid revision.
Vad är en förenklad faktura? | Småföretagarens hjälp i moms- och skattedjungeln
(Finns info även på Skattmasens sida men hittar ej nu)
 

KennethL

Medlem
Jag har ett par dagar erfarenhet av den från att ha köpt den på den här kampanjen förra helgen. Den verkar typ funka. Något specifikt du vill veta? Den kör runt och samlar upp damm och katthår. Jag har dock inte så mycket att jämföra med, har bara haft en äldre Roomba en gång i tiden som jag räddade från skroten en stund med en större rengöring (den dog lite senare med dött batteri), och den här är bättre.

Med katter i lägenheten så får man köra lite större rengöring än bara tömma behållaren efter den har kört runt ett tag, men det tar inte mer än en minut eller två att plocka loss katthåret kring rullarna/borsten. Det enda andra som är lite negativt är att små trasmattor knuffar den ihop istället för att köra upp på, men den tar sig upp OK på de större vi har.

Tack för info, jo har också haft en äldre modell en gång i tiden tills den la av och den var väl ok men den missade en del vilket gjorde att man fick köra en hel del manuellt också och jag skaffade aldrig nån ny men i samband med denna kampanj så kanske det är läge att testa en nyare modell.
 

maswan

Medlem
Tack för info, jo har också haft en äldre modell en gång i tiden tills den la av och den var väl ok men den missade en del vilket gjorde att man fick köra en hel del manuellt också och jag skaffade aldrig nån ny men i samband med denna kampanj så kanske det är läge att testa en nyare modell.

Ja, den kommer ju inte åt överallt. Men å andra sidan så fick den upp en skrämmande stor mängd på första rundan, trots att det var dammsuget i hela lägenheten tidigare den dagen. Så, komplement, men förhoppningsvis något som tar majoriteten av jobbet. :)
 

nissefalk

Medlem
Det kliar lite i fingrarna trots att jag själv också gjorde köket för några år sen... :D

Kom just tillbaka från Elgiganten med ett pris förslag på lite Epoq kök, noterar att man kan få 20% rabatt om man inte tar Eurobonus poängen så i mitt fall 7,000kr rabatt mot att missa 60,000 poäng, det kostar ju 1,200 EUR att köpa 60,000 extra poäng så lite rabatt får man allt på poängen med detta deal, men skulle jag någonsin köpa 60,000 poäng ändå, kanske inte
 
Har denna avslutats i förtid? Jag har haft ögonen på en ny diskmaskin men inte hunnit köpa ännu. Står att kampanjen skall vara till nästa söndag (16/4), men efter att Elgiganten lanserade sin påskrea så hittar jag ingenting som ger bonuspoäng längre.
 
Toppen