Senaste nytt

Eurobonus Award Planner

Brandten

Medlem
Som nämnts tidigare ett forum där vi slipper reklam men ändå kan byta information och hjälpa varandra att skapa resor och minnen.
Med all respekt för Mattias och gänget som driver en fantastisk tjänst - men risken finns ju att även de ser fördelarna med reklam och smyger in det i forumet efter ett tag.

Ska jag först byta från BC här på Tapatalk kan jag lika gärna gå direkt till Facebook och diverse forum som finns där.
 
Med all respekt för Mattias och gänget som driver en fantastisk tjänst - men risken finns ju att även de ser fördelarna med reklam och smyger in det i forumet efter ett tag.

Ska jag först byta från BC här på Tapatalk kan jag lika gärna gå direkt till Facebook och diverse forum som finns där.

Vad är det för fördelar med reklam menar du?
 
Spännande och bra tjänst verkar detta vara, jag testar mer än gärna och bidrar gärna!

Tack, kul att du uppskattar det.
Angående att bidra så tänkte jag att jag kan ge lite feedback på hur det sett ut hitintills - eftersom många säger att dom vill bidra :)

För exakt 1 år sedan (2022-01-01) så skaffade vi en Paypal för att folk skulle kunna bidra till driften av sidan.
Ekonomiska bidrag har förekommit av av totalt sju personer. Sex av dessa var engångsbidrag och en av dessa är månadsvis. Totalt under 2022 har vi erhållit 1319 SEK (989 SEK efter skatt).

Tyvärr begränsar detta (bristen på ekonomiskt bidrag) möjligheten till att släppa nya funktioner som kommer generera kostnader för oss. Detta eftersom vi inte vill ta betalt för tjänsten.

Vi har även under året bett om hjälp med HTML/CSS samt viss insamling av data (Förstaklasslinjer). Vi har fått kontakt med två personer som visat intresse för att hjälpa till med designen och vi hoppas att det kommer resultera i något positivt under 2023.

Insamling av data har vi löst på egen hand.

Utöver detta så har några vänliga själar avsatt tid att bolla idéer och funktioner med mig, vilket har varit värdefullt!

Med det sagt så tackar jag er som bidragit, det är väldigt uppskattat!

Till er som känner att ni vill börja bidra nu, så finns info kring detta på förstasidan efter att du loggat in på vår sida.

I skrivandet stund är ni drygt 3500 aktiva användare på sidan.
 

Brandten

Medlem
Vad är det för fördelar med reklam menar du?
Reklamintäkter? Vilket av din post efter att döma, kanske kan behövas om det skulle bli ännu mer tryck i tjänsten pga ett forum. Missförstå mig rätt nu - jag har inget emot varken reklam eller betaltjänster så länge jag avser att använda sidorna. :)

Donerade en slant till nu. Ska kika runt lite på sidan.
 
Last edited:
Reklamintäkter? Vilket av din post efter att döma, kanske kan behövas om det skulle bli ännu mer tryck i tjänsten pga ett forum. Missförstå mig rätt nu - jag har inget emot varken reklam eller betaltjänster så länge jag avser att använda sidorna. :)

Donerade en slant till nu. Ska kika runt lite på sidan.

Jag förstår hur du tänker. Men ett forum skulle inte generera kostnader på det sättet. Nu är det inte så att jag förespråkar ett nytt forum, men jag är öppen för det.

Tack för donationen!
 

LPC123

Medlem
Jag förstår hur du tänker. Men ett forum skulle inte generera kostnader på det sättet. Nu är det inte så att jag förespråkar ett nytt forum, men jag är öppen för det.

Tack för donationen!
Bra sagt @Mattias Holmén för att vara tydlig så är inte jag det heller! utan kan vi få bort reklamen från BC så är det klart bästa lösningen. Tyvärr verkar det ju inte bli så :( då kanske det kan vara aktuellt med ett nytt forum men annars har vi ju ett lysande forum i BC
 
Finns det några personer som skulle vara intresserade av att föra denna diskussion vidare och titta på ett alternativ?
Jag tror du borde göra en egen tråd av denna fråga. Finns oerhört mycket kunskaper på detta forum.
Men i den bästa av alla världar så skulle det bästa antagligen vara att på något sätt bryta ut forumet och på så sätt bibehålla all redan nedskrivna information och kunskap.

Trist utveckling!
 
Toppen