Senaste nytt

Eurobonus Award Planner

ekf

Medlem
För att fira att SAS-strejken (kanske) är över (för denna gång) lanserar vi nu en interaktiv karta över poängpriser för såväl Star Alliance Awards som SAS Bonus.

Funktionen är tillgänglig för alla, dvs inget konto krävs.

Eurobonus Award Planner / Poängkarta för Star Alliance Award och SAS Bonus
Visa bifogad bild 131350
Snyggt och pedagogiskt. Synd att SAS inte kunde ha en sådan på sin hemsida, istället för de röriga tabellerna...
 

Tomas E

Medlem
För att fira att SAS-strejken (kanske) är över (för denna gång) lanserar vi nu en interaktiv karta över poängpriser för såväl Star Alliance Awards som SAS Bonus.

Funktionen är tillgänglig för alla, dvs inget konto krävs.

Eurobonus Award Planner / Poängkarta för Star Alliance Award och SAS Bonus
Visa bifogad bild 131350
Borde inte Kanada ha samma färg och text som USA eftersom det åtminstone går att ta sig till Toronto med SAS Bonus?
 

MrRob

Medlem
Lite OT här: Jag vet att jorden är rund och att de flesta världskartor ser ut så - men jag har ändå svårt att acceptera skalorna på länder långt från ekvatorn. Grönland ser lika stort ut som Afrika när Grönland egentligen är något mindre än Algeriet och knappt 1/4 så stort som USA. Ryssland är drygt hälften så stort som Afrika i verkligheten men ser dubbelt så stort ut på kartan.

Men det är som sagt OT - snygg funktion på sidan!
 
Nu går det att ändra Avreseland samt filtrera på Kabinklass, nedan är ett exempel på avresa från USA i Första klass.

upload_2022-7-19_12-14-26.png
 
Lite OT här: Jag vet att jorden är rund och att de flesta världskartor ser ut så - men jag har ändå svårt att acceptera skalorna på länder långt från ekvatorn. Grönland ser lika stort ut som Afrika när Grönland egentligen är något mindre än Algeriet och knappt 1/4 så stort som USA. Ryssland är drygt hälften så stort som Afrika i verkligheten men ser dubbelt så stort ut på kartan.

Men det är som sagt OT - snygg funktion på sidan!

Ja tyvärr kan jag inte göra något åt det, då det är Google GeoChart som inte har några inställningar för vilken skala på kartan som skall visas.

En ännu värre konsekvens är att små länder nära ekvatorn blir så små att dom inte ens syns på kartan. tex Seyshellerna och Maldiverna i detta fall. GeoCharts stödjer inte heller en inbyggd zoomfunktion.
 
Last edited:

MrRob

Medlem
Nu går det att ändra Avreseland samt filtrera på Kabinklass, nedan är ett exempel på avresa från USA i Första klass.

Visa bifogad bild 131358

Liten grafisk bugg: texten i rutan för avreseland och kabinklass är inte vertikalt centrerad i rutan. Samt: Inget grammatiskt "lagkrav" (så vitt jag vet) men jag tycker att det är god sed att lägga till punkt efter förkortningar som t.ex. inkl. i kabinklassrutan.

Edit: Ser även att länderna i rullistan är sorterade efter deras engelska namn så t.ex. Tyskland hamnar mellan Georgien och Ghana istället för under T-länderna där det hör hemma.
 
Liten grafisk bugg: texten i rutan för avreseland och kabinklass är inte vertikalt centrerad i rutan. Samt: Inget grammatiskt "lagkrav" (så vitt jag vet) men jag tycker att det är god sed att lägga till punkt efter förkortningar som t.ex. inkl. i kabinklassrutan.

Edit: Ser även att länderna i rullistan är sorterade efter deras engelska namn så t.ex. Tyskland hamnar mellan Georgien och Ghana istället för under T-länderna där det hör hemma.

Den vertikala positioneringen av texten i dropdown får jag titta på senare, men övriga saker är nu fixat :)

Petitess, men Svalbard har inget pris... Bra annars ✔

Jag lade till Svalbard som ett eget land nu, istället för att falla under Norge. Ni får gärna kolla om priserna dit vart rätt!

Inte Phutan eller Timor-Leste heller men de har kanske inte ens en flygplats i motsats till Svalbard.. :eek:

SAS listar inte dessa länder som möjliga resmål i sin poängtabell, därav är de uteslutna. Dom listar inte heller Västsahara, men dom fick vara med ändå, för det vart ett så fult hål i Afrika annars - kan ni förlåta mig? :D

upload_2022-7-19_17-25-51.png
 
Toppen