Senaste nytt

EuroBonus 50% off till Houston denna helg

Houston är inte aptrist. Det är vad man gör det till. Det är en stooor stad med långa avstånd men man kan allt ha riktigt trevligt. Speciellt om man bara ska vara där i ett par dagar så kan man allt lyckas. Men man behöver planera sina transporter.

Nu blir man riktigt taggad! Massa god öl och förhoppningsvis mat, :)

Jag var och jobbade i Houston förra året, var mest kring Downtown och där hände inte så mycket. Dagen innan jag åkte hem så hyrde jag en bil och åkte ner till Galveston. Var en liten trevlig tripp som kan rekommenderas och lite kul att se.

Galveston är sevärt, sedan blir man lite lätt chockad över mängden oljerelaterad verksamhet. Galet.

Här är min lista på bryggerier förresten. Tiderna utgår ifrån Austin under förutsättning att man kör som en biltjuv. :)

Twisted X Brewery - Twisted X Brewing Company - Tex Mex Beer™ - Austin, TX (Dripping Springs; close to Austin)
Thirsty Planet Brewer – www.thirstyplanet .net (in Austin)
Shiner Brewery - www.shiner .com (1 hour drive)
Real Ale Brewery – www.realalebrewing .com (1 hour drive)
Free Tail Brewing - www.freetailbrewing .com (San Antonio 1.25 hours)
St Arnold’s - www.saintarnold .com (Houston 2 hours)
Franconia Brewing - www.franconiabrewing .com (Dallas 3 hours)

Har en 10h tranfer dagtid där i juli, vad göra? :)
Det beror ju lite på vad man gillar såklart, samt vilka tider det gäller. Men ett besök till The Galleria om man vill se ett gigantiskt mall. Jag tror det är tredje största i Nordamerika, så det är ju hyfsat stort. :)

The Flying Saucer som jag tipsade om innan är också en hit om man gillar öl. Sen kan man enkelt köra google/Yelp/Foursquare och leta restauranger. Det är länge sen jag var där så jag minns inte mina favoriter utom en. Den kinesiska basketbollstjärnans kinesrestaurang gillade jag. Fördelen med Houston är att det väldigt billigt. Är säkert en tredjedel mot restaurangpriserna i ex NYC. Nackdelen i juli är vädret. :)

Galveston är sevärt, sedan blir man lite lätt chockad över mängden oljerelaterad verksamhet. Galet.

Här är min lista på bryggerier förresten. Tiderna utgår ifrån Austin under förutsättning att man kör som en biltjuv. :)

Twisted X Brewery - Twisted X Brewing Company - Tex Mex Beer™ - Austin, TX (Dripping Springs; close to Austin)
Thirsty Planet Brewer – www.thirstyplanet .net (in Austin)
Shiner Brewery - www.shiner .com (1 hour drive)
Real Ale Brewery – www.realalebrewing .com (1 hour drive)
Free Tail Brewing - www.freetailbrewing .com (San Antonio 1.25 hours)
St Arnold’s - www.saintarnold .com (Houston 2 hours)
Franconia Brewing - www.franconiabrewing .com (Dallas 3 hours)
(512) Brewing Company i Austin har bra öl också, även om själva bryggeriet inte är så mycket att se.
Och om man ändå är ute och åker så passa på att besöka några trevliga vingårdar också!

Toppen