Senaste nytt

EuroBonus 20 år!

Jag har skrivit tidigare om mina FlyingBlue-poäng som jag vill bli av med på någon promotion. 6000 SEK i avgifter känns lite för mycket då jag ju faktiskt "betalat" även för poängen genom tidigare resor.

Om man inte är så van vid C- och F-klass kanske det är värt att betala - vad vet jag - fler infallsvinklar?

(Att privat köpa en dyrare uppgraderingsbar economy-biljett känns inte heller ok...)

Tja, det är ju alltid trevligt att resa i premiumkabiner. Mitt största problem med deras skatter och avgifter på bonusresor, är att de var dubbelt så höga som på motsvarande betalda biljett! Detta anser jag är bluff och båg om något. Själv vet jag inte om jag skulle betala de poängpriser de vill ha för biljetter i F, men det är ju upp till var och en. Om du hittar en billig promo-biljett kan det kanske vara värt att betala pengarna, men titta som sagt inte på vad avgifterna på en vanlig biljett är - då blir du bara sur!

Just fått samtal från SAS Eurobonus. Jag har vunnit en DVD spelare på grund av min idé hur SAS EB kan fira sitt jubileums år. :) Jag hade två ideér:

- fly 2 and pay 20 000 SEK in any SAS destination on business roundtrip.

- Every 20th flight you will earn 20 000 extra points.

Jag blev jätte glad. Mer information kommer att publiceras på SAS Facebook sida under veckan.

Grattis Tommy! Först en bagagetag i kolfiber från Boeing 787 Dreamtour och nu en DVD-spelare. Det är din vecka!

Grattis Tommy! Först en bagagetag i kolfiber från Boeing 787 Dreamtour och nu en DVD-spelare. Det är din vecka!

Imorgon flyger ARN-HEL med DY och på torsdag hem igen (HEL-ARN) med KF och det blir min 20e SAS Group revenue biljett sen 1 februari så EBS fixat för det här medlemsåret. Några till och EBG fixat ett år till :)

Just fått samtal från SAS Eurobonus. Jag har vunnit en DVD spelare på grund av min idé hur SAS EB kan fira sitt jubileums år. :) Jag hade två ideér:

- fly 2 and pay 20 000 SEK in any SAS destination on business roundtrip.

- Every 20th flight you will earn 20 000 extra points.

Jag blev jätte glad. Mer information kommer att publiceras på SAS Facebook sida under veckan.

Vilken idé nappade SAS på? Båda, eller?

Jag själv är på jakt efter 4 st. C klass biljetter till New York nästa år, så fly 2 pay 20 000 SEK låter väldigt lockande!!!

Vilken idé nappade SAS på? Båda, eller?

Jag själv är på jakt efter 4 st. C klass biljetter till New York nästa år, så fly 2 pay 20 000 SEK låter väldigt lockande!!!

Troligen ingen av de två. Om de använder båda idéerna och ger initiativtagaren en DVD är det nog tidernas sämsta royalty! :p

Troligen ingen av de två. Om de använder båda idéerna och ger initiativtagaren en DVD är det nog tidernas sämsta royalty! :p

Det fanns möjlighet att välja mellan 3 olika pris:

- TomTom GPS navigator
- 2 fria nätter för på personer i valfritt Rica hotel
- DVD spelare

Jag övernattar ju nästan varje vecka på hotellet, så nej tack. Jag har redan en GPS navigator, så nej tack för det med. Tyckte att en ny DVD spelare är inte helt fel... :rolleyes:

Last edited:
Toppen