Senaste nytt

EuroBonus 2 introduceras inom kort med Diamond status

Status
Stängd för vidare inlägg.
120 flighter borde gränsen ligga på :rolleyes:

Ja precis 120 flighter till SAS med ungdomsbiljett ger ju mycket intäkter till SAS eller? Om dom gör rätt så sätter som ett krav på spend(på SAS) för den nya nivån och/eller gör om intjäningen så att lönsamma(läs dyra biljetter) ger betydligt mer status.

Skulle inte bli förvånad om Pandion försvinner. Det känns som att det hör till ett annat SAS med en annan inriktning än idag...?

Jag tror inte Pandion försvinner - det kommer fortsätta vara toppnivå för en exklusiv skara. Den nya toppnivån kommer ha mångdubbelt så många medlemmar.

Är det verklingen ingen som vet nån ting om Diamond status nu?

Ingen officiell information har gått ut ännu, spekulationer finns det ju gott om :)

När BC.se träffade SAS (läs Martin B), fick ni någon indikation när SAS EB nivåer skulle bli presenterade? Rycktet har tidigare talat om början på november (vilket är passerat), dock inte vilket år.....

Jag gissar att Eurobonus 2.0 skulle lanserats redan men att det dök upp lite IT frågor som gjorde att det försenades några månader.

Kunde ju ligga i deras intresse att snart berätta lite mer. Säkert många som kanske nu ligger på gränsen till vad som skulle kunna bli den nya statusen och som kanske redan nu skulle resa lite extra för att klara av gränsen. Men som utan att veta ngt inte flyger...där missar de kanske en del intäkter vad vet jag... Eller så blir fördelarna så fantastiska att de inte vill att fler ska klara av uppgradera fr Guld...

Ja precis 120 flighter till SAS med ungdomsbiljett ger ju mycket intäkter till SAS eller? Om dom gör rätt så sätter som ett krav på spend(på SAS) för den nya nivån och/eller gör om intjäningen så att lönsamma(läs dyra biljetter) ger betydligt mer status.

Såja, inte brusa upp sig.

120 flighter är en alldeles utmärkt gräns.

Såja, inte brusa upp sig.

120 flighter är en alldeles utmärkt gräns.

Vet inte om jag håller med om att antal flighter är det som borde styra alls. Är mer inne på revenue då det är det som trots allt räknas i resultaträkningen.
Om man ser till EBP så är det helt styrt på revenue & inget konstigt med det. Sen är ju EBP egentligen EBG med Pandion status sådet är ju en intressant fråga att ställa sig? Vad syftet är med den nya statusen?
Är det EBP light? Vad får man utöver EBG?
Så då uppstår också frågan, blir det då den nya statusen grunden i Pandion? Dvs EBD Med Pandion status? Blir lite kaka på kaka om man inte tar bort vissa förmåner ifrån nivåerna under!

Inte helt enkelt att få alla delar att ramla på plats & tillgodose så många intressenter som kommer att ha synpunkter. Kan omöjligt få alla nöjda!'

Glad att jag inte har det jobbet...:)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen