Senaste nytt

EuroBonus 2 introduceras inom kort med Diamond status

Status
Stängd för vidare inlägg.
...hur kan man locka tillbaks kunder från konkurrerande program t.ex. M&M?

Sätt upp ett linjenät med 3-4 avångar per dag att välja på till alla större städer i världen likt LH Group, IAG, och AF. :)

Mitt absolut största problem med SAS är inte deras stol, service eller plastiga bagagetaggar. Det är att de inte flyger någonstans! (ni förstår vad jag menar med någonstans...)
 
Verkligen?

Du är solidarisk med oss andra ser jag. SK flyger ju dit du bor. ;)

Ja men hur ska jag göra när jag ska till tex SIN, BKK, IAH, GRU, ICN och BOM som är frekventa resmål för mig? Dessutom har de som mest ett plan om dagen, knappt det. Med tex LH Group finns det minst 3-4 avgånger per dag - både dagflyg och nattflyg att välja på.

Nu är vi OT. Sorry.
 
A380*G, med all respekt men jag tror inte att du är representativ för de kunder som SAS har möjlighet att vinna tillbaka. ;)

När det gäller SIN och BKK finns det idag JV. Jag tycker nog att det finns ett större underlag från ARN jmf. med CPH när det gäller SIN men det är definitivt OT.
 
A380*G, med all respekt men jag tror inte att du är representativ för de kunder som SAS har möjlighet att vinna tillbaka. ;)

När det gäller SIN och BKK finns det idag JV. Jag tycker nog att det finns ett större underlag från ARN jmf. med CPH när det gäller SIN men det är definitivt OT.

Kan du definiera kunden som SAS har möjlighet att vinna tillbaka? I min bok kan man med rätt produkt, paketering och affärsmodell sälja vad som helst till vem som helst. Hört talas om han som sålde luft på burk tex?
 
Fast det handlar inte bara om att kunna attrahera en person. Det är ganska dyrt. Om SAS enda uppgift var att attrahera dig så skulle de kunna göra det, men de skulle inte tjäna speciellt bra på det. Jag har svårt att se att SAS är så otroligt fel ute med sin produkt med tanke på kundunderlaget. Det finns mycket man kan önska att de gjorde annorlunda, men jag tror inte det kommer bli speciellt stora förändringar. Man måste ju trots allt fylla sina flyg för att tjäna pengar.
 
Lurer på hvordan man skal tjene M&M eller liknende når man flyr innenlands? Det er jo ikke like vanlig i Sverige som i Norge, men det er bare å ta en titt på f.eks mitt reisemønster. 162 domestic flights, 18 international.... :) Vi er alle forskjellige, greit å ikke glemme det :p
 
Kan du definiera kunden som SAS har möjlighet att vinna tillbaka? I min bok kan man med rätt produkt, paketering och affärsmodell sälja vad som helst till vem som helst. Hört talas om han som sålde luft på burk tex?

Jo, men du definerar som krav att det skall gå flera avgångar om dagen till SIN, BKK, IAH, GRU, ICN och BOM. Det finns inget underlag för det i norden där SAS har sin bas.

Sätt upp ett linjenät med 3-4 avångar per dag att välja på till alla större städer i världen likt LH Group, IAG, och AF. :)

Ja men hur ska jag göra när jag ska till tex SIN, BKK, IAH, GRU, ICN och BOM som är frekventa resmål för mig? Dessutom har de som mest ett plan om dagen, knappt det. Med tex LH Group finns det minst 3-4 avgånger per dag - både dagflyg och nattflyg att välja på.

Nu är vi OT. Sorry.
 
Fast det handlar inte bara om att kunna attrahera en person. Det är ganska dyrt. Om SAS enda uppgift var att attrahera dig så skulle de kunna göra det, men de skulle inte tjäna speciellt bra på det. Jag har svårt att se att SAS är så otroligt fel ute med sin produkt med tanke på kundunderlaget. Det finns mycket man kan önska att de gjorde annorlunda, men jag tror inte det kommer bli speciellt stora förändringar. Man måste ju trots allt fylla sina flyg för att tjäna pengar.

Sen när handlar det om mig som person?
Ett fyllt flyg är ingen garanti för att tjäna mer pengar än ett halvfullt, det är priset på biljetterna som avgör, inte kabinfaktorn. Business class drar in största delen av intäkterna på en normal flight.
Problemet med SAS är att de tror de ska kan premium men är ett lågservicebolag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen