niksal
Medlem
Jag har läst denna tråd lite halvt och ser en tendens att folk motsätter sig kvalificering med segment.
Jag reser mest (90%) intra-norden, mellan huvudstäderna och alltid billigast möjligt. Frekvensen är väl i medeltal 3-4 t/r månad. Några enstaka gånger behöver jag en flex biljett, men högst en sträcka i månaden skulle jag säga. Tidtabell är viktigast.
Jag behöver varken champagne, tomma stolar, mackor på flyget etc. Jag behöver fast track och en lounge där jag kan bre mig en macka, ta en sallad och möjligen ett glas vin. Tar SAS bort det från mig antingen med att ta bort EBG via segment eller med att ta bort någon av fördelarna med EBG, så ser jag till att min tidtabell är sådan att AY får äran att transportera mig. Jag får ovanstående med 24 segment per år hos AY.Tidtabellsmässigt är AY redan bättre än eller lika bra som SAS både på HEL-OSL-HEL och HEL-CPH-HEL. HEL-GOT-HEL har de monopol på och HEL-ARN-HEL flyger jag av någon anledning ganska sällan.
Att kunna uppgradera förmånligt med poäng till en proper C produkt hos AY, då jag känner för det, gör inte deras sak sämre. Jag har inte rest SAS Plus själv, men vad jag läser så är det inte värt några som helst poäng att uppgradera sig till det.
SAS får göra hurdana EBD/EBP nivåer som helst för min del, så länge det inte påverkar mig negativt.
Jag reser mest (90%) intra-norden, mellan huvudstäderna och alltid billigast möjligt. Frekvensen är väl i medeltal 3-4 t/r månad. Några enstaka gånger behöver jag en flex biljett, men högst en sträcka i månaden skulle jag säga. Tidtabell är viktigast.
Jag behöver varken champagne, tomma stolar, mackor på flyget etc. Jag behöver fast track och en lounge där jag kan bre mig en macka, ta en sallad och möjligen ett glas vin. Tar SAS bort det från mig antingen med att ta bort EBG via segment eller med att ta bort någon av fördelarna med EBG, så ser jag till att min tidtabell är sådan att AY får äran att transportera mig. Jag får ovanstående med 24 segment per år hos AY.Tidtabellsmässigt är AY redan bättre än eller lika bra som SAS både på HEL-OSL-HEL och HEL-CPH-HEL. HEL-GOT-HEL har de monopol på och HEL-ARN-HEL flyger jag av någon anledning ganska sällan.
Att kunna uppgradera förmånligt med poäng till en proper C produkt hos AY, då jag känner för det, gör inte deras sak sämre. Jag har inte rest SAS Plus själv, men vad jag läser så är det inte värt några som helst poäng att uppgradera sig till det.
SAS får göra hurdana EBD/EBP nivåer som helst för min del, så länge det inte påverkar mig negativt.