Brandten
Medlem
Såg också att dom var här med B777'an här om dagen. Konstigt att man inte roterar flottan och flyger B787 som de har många av, eller A350 här i Norden nu när man vill ta plats på marknaden och använder B777 på det gamla ruttnätet.Min hemresa CPT-JNB (med South African) och JNB-ADD-ARN var en blandad
upplevelse. SA fungerar men är inget toppbolag inrikes. ET JNB-ADD fungerade
rätt bra men flygplatsen i Addis känns fortfarande som den jag besökte på 80-
och 90-talet, dock med en betydligt bättre landningsbana än då och alldeles
för många passagerare nu.
Flyget till Arlanda var en B777-200 LR istället för planerade B787-9. Man undrar
om kärran som trasslade förra helgen (se tidigare inlägg i denna tråd) är tagen ur
drift p.g.a. problem ? Servicen var nog bland det mest förrvirrade jag sett på
länge. Då sträckan är rätt bra tidsmässigt för att sova (avgår vid midnatt och är
tillräckligt lång för att sova en god stund) så bad jag om deras Express Service
dvs. att få en varmrätt snabbt för att sedan kunna sova. Jag fick naturligtvis min
mat sist och de två första försöken serverades varmrätten nära nog iskall. Jag
föreslog då att man kanske skulle prova den andra ugnen och först då lyckades
man få till en varm varmrätt. Har tyvärr ytterligare en resa till S.A. bokad vilket
inte känns helt bra men de kanske behöver en "andra chans" ?
