B
Brandten
Guest
Såg också att dom var här med B777'an här om dagen. Konstigt att man inte roterar flottan och flyger B787 som de har många av, eller A350 här i Norden nu när man vill ta plats på marknaden och använder B777 på det gamla ruttnätet.Kricka skrev:Min hemresa CPT-JNB (med South African) och JNB-ADD-ARN var en blandadupplevelse. SA fungerar men är inget toppbolag inrikes. ET JNB-ADD fungeraderätt bra men flygplatsen i Addis känns fortfarande som den jag besökte på 80-och 90-talet, dock med en betydligt bättre landningsbana än då och alldelesför många passagerare nu.Flyget till Arlanda var en B777-200 LR istället för planerade B787-9. Man undrarom kärran som trasslade förra helgen (se tidigare inlägg i denna tråd) är tagen urdrift p.g.a. problem ? Servicen var nog bland det mest förrvirrade jag sett pålänge. Då sträckan är rätt bra tidsmässigt för att sova (avgår vid midnatt och ärtillräckligt lång för att sova en god stund) så bad jag om deras Express Servicedvs. att få en varmrätt snabbt för att sedan kunna sova. Jag fick naturligtvis minmat sist och de två första försöken serverades varmrätten nära nog iskall. Jagföreslog då att man kanske skulle prova den andra ugnen och först då lyckadesman få till en varm varmrätt. Har tyvärr ytterligare en resa till S.A. bokad vilketinte känns helt bra men de kanske behöver en "andra chans" ?Klicka för att utvidga...
//uploads.tapatalk-cdn.com/20171210/675918f08bf74d6110657628fa1989a1.jpg