Senaste nytt

Erfarenheter som nybörjare med Senator

Uppe på 8 segment inom EU efter SEN-matchningen och kan inte säga att jag är imponerad så här långt. Noll recognition, möjligen en seatblock i ECO, men i övrigt har jag lärt mig att man inte får välja plats i billigaste ECO, har haft fyra bus-gates i FRA och MUC och har testat Heimat i C med ett par skivor skinka, sås och dill. Chokladen till kaffet igår var exakt EN pralin i en minimal låda. Lounger i FRA och MUC har varit OK men inte mer. Senaste erfarenheterna var bönsoppa, linsgryta och en curry med ris. Salladsbordet var klent men inkluderade en torkad korv och den potatissallad som man lärt sig känna igen. Vi får väl se vart detta landar, men som det kännns nu är jag mer intresserad av att testa Skyteam under 2025...

Är det bara Lufthansa som inte tillåter sätesval vid bokning?

Har min senator-run om några veckor med LOT och kunde välja plats på samtliga flyg vid bokning. Har även två andra bokningar med Austrian och Swiss där jag kunnat välja plats vid bokning. Och alla dessa bokningar är i billigaste ECO.

Är det bara Lufthansa som inte tillåter sätesval vid bokning?

Har min senator-run om några veckor med LOT och kunde välja plats på samtliga flyg vid bokning. Har även två andra bokningar med Austrian och Swiss där jag kunnat välja plats vid bokning. Och alla dessa bokningar är i billigaste ECO.
Jag flyger Lufthansa imorgon och LOT om en vecka. Kunde välja plats direkt och imorse när jag checkade in kunde jag ändra eller välja plats igen.

Vet inte exakt var man ska rapportera (kanske i Lufthansa det här gjorde ni bra?)... Hur som helst.

Lounge vid gate L11 i München.
Blippade mitt Senator och sen kom familjen in utan konstigheter.

Lång!! kö vid extra USA paperwork control för tre olika USA flyg som avgår nu. Kom igenom direkt med Senator status i Business / First kön.

Hemresa från Korsika i C.

Bastia–Frankfurt, LH1093
A320neo
Tre rader, ett ledigt säte (min rad). Sex personer fick op-up pga överbokning i Economy. Hälsning med namn. Vänlig och uppmärksam service enligt boken. Op-ups fick inget att äta.

Frankfurt–Stockholm, LH808
A321
Åtta rader men bara fem pax. Mycket trevlig service med hälsning med namn. Vattenflaska innan avgång och även fråga om man önskade något annat att dricka(!)

OS Arn-Vie. Hälsning med namn och fick en sån där lyxigare våtservett. Kul grej men inte så mycket mer än så.

3 flighter avklarade och sitter nu på den 4e.
Till BCN via MUC absolut noll recognition. Men öl och pretzel var jäkligt gott och prisvärt (6,40€).
20241024_113207.jpg

Hemresan pep det till i gate och flyttades till Business. Tyvärr stora förseningar för alla flyg till/från BCN pga väder så missade flighten hem igår (landade 30 minuter efter de startat). Fixade eget hotell då det Lufthansa erbjöd (5km bort) inte var aktuellt. Nu 4e flighten och det pep i gaten och ny uppgradering. Undra om det beror på att man missade flyget igår eller inte, väldigt många andra Senatorer vad jag kunde se vid boarding.

Som fkera noterat, på economy light med Lufthansa kan man inte välja sittplats, har dock blivit tilldelad bra platser.

Två flighter med LH och LX i C.
Noll recognition. Behöver betala 300 SEK för internet.
Att använda upgrade vouchers från C-F på långdistans från Asien verkar optimistiskt :)

Två flighter med LH och LX i C.
Noll recognition. Behöver betala 300 SEK för internet.
Att använda upgrade vouchers från C-F på långdistans från Asien verkar optimistiskt :)

Då har jag tuggat av lite flighter under sen hösten så jag kan ge ett rättvist "betyg" jämfört med enstaka flighter ...

1st flight i M led LH - Noll recognition och downgradad från C
8st flighter i C med LH (varav 1 longhaul) - Noll recognition.
2st flighter i C med OS - Noll recognition.
1st flight i M led LX - Noll recognition
4st flighter i C led LX - Noll recognition.
1st flight i F med LX - Noll recognition.

Ingen skillnad alls med andra ord jämfört tidigare... ingen dålig service i C eller F men absolut inget extra som senator (för mig)!

Toppen