Senaste nytt

Erfarenheter som nybörjare med Senator

OS314 Stockholm–Wien, Business.
Första resan efter att SEN förlängts till 2026.

Tilltalad med Herr Efternamn.

Alla (4 pax) fick ett glas vatten innan avgång. Fin gest. Uppmärksam purser som servade alla med påfyllning med jämna mellanrum.

IMG_5652.jpeg

På Discover idag från FRA till LPA så fanns två alternativ till varmrätt i business. Efter att två äldre HON-herrar på rad 4 fick välja maträtt först så fick jag (och sedan Mrs Tveket) välja som nummer två på rad 5. Purser som hälsade oss välkommen och tog upp vårt val. Vi valde förmodligen fel, men trevligt att kunna få välja utan att få det som blev över.

Måste ändå slå ett slag för Discover (föredetta Eurowings Discover). Bra mat, bra benutrymme i deras 320-200, och väldigt glada och serviceinriktade kabinpersonal. Vinerna drar ned något. Jag rankar de inom Europa ett bra snäpp ovan Lufthansa i totalupplevelse.

Jag skall flyga med Air Dolomiti imorgon (första gången för mig).
Någon som åkt med dem tidigare och varit Senator dvs hur är de att flyga med?

Just provat Eurowings för första gången som SEN-medlem och klart nöjd med förmånerna. Flög med
familjen (2 vuxna + 2 barn) LHR-CGN-LPA på billigaste biljettklass. En fri carry-on-board kabinväska (för mig) och tillgång till LH-lounge för hela familjen i LHR. Vi blev alla 4 uppgraderade till business på första sträckan, på ett nästan (men inte helt) fullsatt plan. Precis lagom business för denna sträcka med blockat mitt-säte och ”välj-vad-du-vill” från serveringsvagnen. Tyvärr ingen LH-lounge i CGN så bara jag + 1 barn kom in med SEN i ”The Lounge”, men min fru och andra barnet kunde komma in med Priority Pass. Detta var enda skillnaden mot att flyga LH, hade vi flugit LH så hade man även fått ta in en vuxen gäst med SEN.

Alltid bra med SEN-förmåner (bagage, sittplats med extra benutrymme, lounge etc), men i övrigt inget anmärkningsvärt. Aldrig någon positiv särbehandling, snarare tvärt om (min bokade sittplats med extra benutrymme hade vid incheckning på flygplatsen tilldelats annan passagerare - jag fick ny, trång plats precis bredvid). Sedan dess är jag noga med att checka in i förväg på mobilen.

Toppen