Senaste nytt

Erfarenheter med ”Mistake Fare” för hyrbilar i pandemin

Söker 24 december - 8 januari hos Avis Chicago ohare ORD.
Grupp L ford expedtion eller liknande
Avis.se betala senare landar på ca 10-11000 SEK
Avis iOS appen betala senare ca 4200 GBP
Appen är inställd med Sverige som land.

Sökt i Washington och boston också , samma där.
Hur kommer detta sig?
Jag antar att det inte ska bli något strul om jag bokar en bil på Avis.se och att priset som står där är priset jag betalar
 

Homer

Medlem
Söker 24 december - 8 januari hos Avis Chicago ohare ORD.
Grupp L ford expedtion eller liknande
Avis.se betala senare landar på ca 10-11000 SEK
Avis iOS appen betala senare ca 4200 GBP
Appen är inställd med Sverige som land.

Sökt i Washington och boston också , samma där.
Hur kommer detta sig?
Jag antar att det inte ska bli något strul om jag bokar en bil på Avis.se och att priset som står där är priset jag betalar


Om det är pay at location så är det priset i $ som gäller, pris i annan valuta är bara en uppskattning
i bokningsbekräftelsen står det väl?
ESTIMATED TOTAL (at current exchange rates)

Vilken rabattkod har du använt?
jag fick bästa priset (marginell skillnad) med Flying Blue, näst bästa med BA, 3:e med SAS
 
Last edited:
Om det är pay at location så är det priset i $ som gäller, pris i annan valuta är bara en uppskattning
i bokningsbekräftelsen står det väl?
ESTIMATED TOTAL (at current exchange rates)

Vilken rabattkod har du använt?
jag fick bästa priset (marginell skillnad) med Flying Blue, näst bästa med BA, 3:e med SAS

Ser ingen rabattkod på telefonen igår Avis.se. Jag loggar in, är presidents club genom SAS EBG.
Inloggade : ca 10000 SEK
Inte inloggad : ca 11000 SEK
Bilden är från sista steget där man fyller i allt och klickar ”bekräfta din bokning och betala senare”
DEEFA369-3825-435E-8692-A4C9FE0537D5.png
 

aldrighemma

Medlem
Jag har just nu en bil från Budget Grupp D i Florida, riktigt knäppa priser då jag bokade min bil kostade den 153USD i veckohyra inkl försäkringar, medans mindre bilar kostade 450-500USD / vecka. Bokade cirka en vecka före upphämtning. Verkar som att prissättningssystemet löper amok nu då efterfrågan ökar igen.
 

erc

Medlem
Upplever liknande märkligheter...

Letade hyrbil med upphämtning (och återlämning) på Chicago ORD mellan den 21 och 25 december. På exempelvis sas.se begär AVIS SEK10000 för en Kia Soul. Jag bokade, med AVIS, en Ford Expedition (riktigt stor SUV) för SEK3800.
 
Upplever liknande märkligheter...

Letade hyrbil med upphämtning (och återlämning) på Chicago ORD mellan den 21 och 25 december. På exempelvis sas.se begär AVIS SEK10000 för en Kia Soul. Jag bokade, med AVIS, en Ford Expedition (riktigt stor SUV) för SEK3800.

Det är sånt här som ger känslan ” för bra för att vara sant ”
Jag kommer boka på flera ställen med sånna här priser , sen leta bonusflyg och sen är det bara hålla tummarna
 
Toppen