Senaste nytt

Erfarenheter med ”Mistake Fare” för hyrbilar i pandemin

Bridgeman

Medlem
Bokade nyss på MIA, AVIS 27/6 - 25/7 Ford Expedition eller liknande 21.400 kr. Hittar inget bättre pris på denna bilklass.
 
Det verkar som att lördagar är ”sämsta” dagen för kunden att söka efter hyrbilar i USA för stunden.
Både på Avis och Budget, kostade bilarna 4x mer, än dagarna innan, två lördagar i rad för mig.

Nu, söndag eftermiddag, är priserna tillbaka till bara dyrt.

Jag hoppas att min 1500 kr hyrbil finns kvar när jag landar i USA. Vill ändå vara på säkra sida och boka en backup-plan.
 

larced

Medlem
Vet inte om det var ett positivt eller negativt "ouch" men 21400 kr för 4 veckors bilhyra låter ju inte otroligt dyrt eller? o_O

Vet inte längre. Priserna verkar ha rusat. Sommaren 2019 hyrde jag en 7-sits SUW i SF i 38 dagar för 12.500:-.
Nu letar jag hyrbil i SF i Februari, och normal bil verkar gå på ca 8-9.000:- för 8 dagar...
 

char

Medlem
Jag bokade för fler månader sen Miami 12 dagar i Nov och då var Avis Luxury Chrysler 300 eller likande det billigaste jag hittade för $1000. Hertz med flera skulle ha 15k SEK för billigaste bilen.

För nån vecka sen lyckades jag boka med Budget, Group F (Mazda C X-5) för under $500 för samma period. Tror jag bokade genom svenska sidan. Kollar jag Budget.se nu och samma bil ska dom ha 10k SEK. Däremot finns det Grupp S (Nissan Pathfinder) för 3,8k och Grupp D (Vw Jetta) för 2k SEK. Mycket konstigt att priserna skiljer så mycket mellan olika bilar (som inte är så olika). Blir ju orolig att man står där utan bil när man ska hämta den.

Kom 40 min efter bokad tid men var inga problem och vi fick ut en Mazda CX5. Fick välja mellan Mazda och Jeep men tog Mazda då jag har dålig koll på Jeep modeller
 

Resetokig

Medlem
Kom 40 min efter bokad tid men var inga problem och vi fick ut en Mazda CX5. Fick välja mellan Mazda och Jeep men tog Mazda då jag har dålig koll på Jeep modeller
Kul att du fick välja! Enda nackdelen med bokning med Budget nu är att man inte har någon status och fri uppgradering.
 

MrRob

Medlem
Bokade precis en bil på Hawaii en vecka i februari. Storlek L (Ford Expedition el. likn. enligt Avis-appen) för runt $110 per dag vilket kändes överkomligt med tanke på hur priserna skenat iväg. Hade jag betalat direkt var det mer än dubbla priset därav posten i denna tråden.
 
Toppen