Senaste nytt

Erfarenheter med ”Mistake Fare” för hyrbilar i pandemin

Äntligen, blir det kanske dags att få resa till USA, efter alla lockdowns under pandemin.

Snittet/spannet för bilhyra, veckan jag reser till USA är 8-11000 kr/7 dagarshyra. Svindyrt i relation till pre-corona. Vid tidigare USA resor bokas ”bra” bilar för ca $50/dygnet.

Nu hittar jag, flera dagar i rad, en standard bil hos lågpris-bolaget i koncernen, för endast 1500 kr/7 dagarshyra. Hur troligt är det att hyrbolaget respekterar denna totalkostnad?
Nästa prisklass i economy är 5800 kr/7 dagarshyra

Vad är era erfarenheter av mistake fare av bilhyra i USA?
 

Resetokig

Medlem
Äntligen, blir det kanske dags att få resa till USA, efter alla lockdowns under pandemin.

Snittet/spannet för bilhyra, veckan jag reser till USA är 8-11000 kr/7 dagarshyra. Svindyrt i relation till pre-corona. Vid tidigare USA resor bokas ”bra” bilar för ca $50/dygnet.

Nu hittar jag, flera dagar i rad, en standard bil hos lågpris-bolaget i koncernen, för endast 1500 kr/7 dagarshyra. Hur troligt är det att hyrbolaget respekterar denna totalkostnad?
Nästa prisklass i economy är 5800 kr/7 dagarshyra

Vad är era erfarenheter av mistake fare av bilhyra i USA?
Om det gäller Budget så verkar det vara så nu. Vi var själva förvånade över den stora skillnaden, men tackar och tar emot. De har haft lägre priser över en längre tid nu.
 

BAM054

Medlem
Jag letar också hyrbil inför en kommande USA-resa.
Det verkar dock onekligen vara så att priserna överlag gått upp rejält.
Har även kikat på Budget, men kan inte se några större skillnader i pris…
Vad är trixet?
 

Resetokig

Medlem
Jag letar också hyrbil inför en kommande USA-resa.
Det verkar dock onekligen vara så att priserna överlag gått upp rejält.
Har även kikat på Budget, men kan inte se några större skillnader i pris…
Vad är trixet?
Kolla lite då och då och hoppas att du hittar något bra. Budgets bra priser dök upp när vi spanat ett tag. Har även sett att Thrifty haft lägre priser, men har dålig koll på det bolaget.
 

char

Medlem
Jag bokade för fler månader sen Miami 12 dagar i Nov och då var Avis Luxury Chrysler 300 eller likande det billigaste jag hittade för $1000. Hertz med flera skulle ha 15k SEK för billigaste bilen.

För nån vecka sen lyckades jag boka med Budget, Group F (Mazda C X-5) för under $500 för samma period. Tror jag bokade genom svenska sidan. Kollar jag Budget.se nu och samma bil ska dom ha 10k SEK. Däremot finns det Grupp S (Nissan Pathfinder) för 3,8k och Grupp D (Vw Jetta) för 2k SEK. Mycket konstigt att priserna skiljer så mycket mellan olika bilar (som inte är så olika). Blir ju orolig att man står där utan bil när man ska hämta den.
 

char

Medlem
Spännande, att all kategorier utom grupp F + H, idag hoppade upp i pris till 32000 kr för en vecka.

@char återkoppla gärna hur det går när du hämtar ut din bil.

Om jag kollar mina 12 dagar så är det nu extremt dyrt på budget.se men på budget.com finns det fortfarande bilar för under 10k iaf. Även på Avis (båda sidorna) finns det bilar under 10k. Jaja får väl vänta och se hur det går helt enkelt. Vet inte vad man kan göra för att påverka.
 
Toppen